Medic, în scaun cu rotile, umilit pe aeroportul din Iași: 'Nu poţi să laşi un om cu dizabilităţi în situaţia aia'

02 Aug 2018

Andreea Nechita are 25 de ani şi este printre puţinii medici din ţară care-şi fac meseria dintr-un scaun cu rotile. Doctoriță din Iași a fost pusă într-o situație extrem de neplăcută de nesimțirea companiei aeriene Blue Air și a celor de la AeroKraft,  ai căror reprezentanți, după ce au descoperit că scaunul cu rotile cu care se deplasează a fost distrus, au abandonat-o pur și simplu pe pistă, lăsând-o să se descurce cum poate cu bagajele! 

  • Medic, în scaun cu rotile, umilit pe aeroportul din Iași: 'Nu poţi să laşi un om cu dizabilităţi în situaţia aia'

Andreea Nechita, medic rezident la Spitalul ”Sfântul Spiridon” din Iași, se întorcea de la tratament, din Italia, iar la destinaţie a constatat că scaunul cu rotile, pe care îl depozitase în cala aeronavei, i-a fost stricat.

În momentul în care Andreea și mama sa au cerut explicații în legătură cu situația creată, ele u fost grăbite să elibereze pista, chiar dacă scaunul doctoriţei nu putea fi folosit, relatează Ziarul de Iași..

”Le-am spus că scaunul este rupt şi nu pot să merg cu el aşa. M-au pus înapoi pe scaunul de transfer, cel pe care l-au folosit în avion, şi ne-am uitat să vedem ce s-a întâmplat. Nu ştiu exact din ce material e scaunul, dar e destul de uşor şi ca să ajungă în stadiul în care e acum trebuie să fi fost trântit, căci nu putea fi rupt de mâna unui om. Cineva s-a dus la cală şi mi-a zis că nu a mai găsit nimic acolo din el. Însoţitorii de zbor au dat din umeri şi au zis că le pare rău, iar angajaţii că trebuie să eliberez pista“, a declarat pentru sursa citată medicul Andreea Nechita.

În cele din urmă, Andreei i-a fost adus un scaun cu rotile din aeroport, dar a fost lăsată să se descurce, având doar ajutorul mamei sale, cu două bagaje şi cu scaunul stricat până la ieşire, având .

”Le-am zis că nu am cu ce să merg. Mi-au adus un scaun de-al lor, m-au pus pe el şi mama cerea explicaţii, le cerea să caute bucata cealaltă. Am rugat pe cineva de la asistenţă să meargă cu noi până afară. Eram cu două bagaje, cu scaunul meu şi cu mama, era evident că aveam nevoie de ajutor şi nu a venit nimeni.

De pe pistă a stat puţin un domn, dar după vamă a dispărut, şi după a venit o femeie care şi-a cerut scuze, dar după ce am rugat-o să ne ajute până la taxi s-a făcut nevăzută. Am coborât rampa şi ne-am dus acasă. M-am mutat în căruţul meu defect, cu şezutul pe bare, căci nu mai aveam husa“, a  spus doctorița.

Andreea Nechita a făcut reclamaţie încă din aeroport şi a încercat să îi mai contacteze şi ulterior pe cei implicaţi, dar spune că nimeni nu a lămurit-o exact de paşii pe care ar trebui să-i urmeze pentru a reclama situaţia. Cei de la compania aeriană Blue Air i-au spus că nu ei se fac vinovaţi de situaţie şi că trebuie să apeleze la AeroKraft, iar cei din urmă susţin că Blue Air trebuie să plătească pagubele.

Ea spune că, pe lângă daunele provocate, cel mai tare a fost deranjată de modul în care a fost tratată.  

”Problema nu este doar stricăciunea, că voi lua alt scaun, chiar dacă al meu fusese făcut pe comandă, ca să încapă în locuri mici şi a costat 1000 de euro. O să iau unul de aici, care e mai greu, dar e vorba şi de atitudinea asta. Nu poţi să laşi un om cu dizabilităţi în situaţia aia, mai ales că scaunul a fost în mod cert trântit, din neglijenţa lor.

Eu am călătorit cu compania asta, am plătit un bilet şi clar serviciile trebuiau să-mi fie oferite. M-a frapat şi faptul că mama plângea şi n-a calmat-o nimeni. N-a zis nimeni că ne descurcăm, mergem şi rezolvăm. Nu e vorba despre bani, ci despre stresul psihic. Nu mi-am revenit încă“, a mai adă­ugat medicul.

SHARE