Tembelism, în cea mai pură formă! CEDO a decis că imaginile lui Isus Hristos și ale Fecioarei Maria pot fi folosite în publicitate

01 Feb 2018

Noi, majoritatea, trăim vremuri de-a dreptul distopice. În virtutea regulilor corectitudinii politice se mătură peste tradiții, idei, filosofii, etică, lucruri care stau la temelia unei societăți de oameni liberi și cu rațiune. De ce? Păi pentru a deveni, în cele din urmă, doar niște mase de consum și nimic altceva, mulțumite cu fericiri de câteva momente, nedoritoare de drepturi, înghițind tot ceea ce ni se oferă...

  • Tembelism, în cea mai pură formă! CEDO a decis că imaginile lui Isus Hristos și ale Fecioarei Maria pot fi folosite în publicitate

Curtea Europeană a Drepturilor Omului a stabilit că Lituania a amendat în mod nejustificat o companie care îşi promovase produsele vestimentare folosindu-se imaginea lui Iisus Hristos şi a Fecioara Maria.    

Curtea de la Strasbourg a decis că autorităţile lituaniene ”au pus pe primul loc protecţia sentimentelor persoanelor religioase, fără a lua în calcul în mod adecvat dreptul companiei la libertatea de expresie”, informează agenția italiană de presă ANSA.

În materialele publicitare ale creațiilor designerului Robert Kalinkin. apar un bărbat cu parul lung şi o femeie în rochie albă care sunt asemănătoare lui Iisus Hristos şi Fecioarei Maria.

Iată mesajele din reclamă: ”Iisuse, ce blugi ai!”, ”Maria, ce rochie ai!”, ”Maica Domnului, ce rochie ai!” şi ”Iisuse şi Maria, ce haine purtaţi!”.

Inspectoratul de Stat pentru Produse Non-Alimentare din Lituania a amendat compania ce beneficia de pe urma campaniei publicitare. De asemenea, mai multe instanţe din Lituania au decis că anunturile încalcă morala publică.

Curtea Europeana a Drepturilor Omului (CEDO) a decis că ”reclamele nu par să aducă jigniri gratuite şi nu par profane, nu instigă la ură în baza motivelor religioase şi nu atacă nicio religie într-o maniera gratuită”.

În concluzie, decizia CEDO lasă să se înţeleagă ca Iisus Hristos şi Fecioara Maria pot fi folosiţi în reclame.

SHARE