02 Aug 2018

Aflat de peste cinci decenii în muzică, la un nivel înalt, recunoscut în întreaga lume, Ozzy Osbourne a atras admirație, din partea iubitorilor de heavy metal și, poate chiar mult mai numeroși, contestatari.

• Cum a reuşit Ozzy Osbourne să supravieţuiască 40 de ani abuzurilor de droguri şi alcool

După cum a recunoscut, timp de 40 de ani, Ozzy a fost dependent de droguri şi alcool - în anii ’80, solistul Black Sabbath era cunoscut în industria muzicală drept Medicine Man, pentru că avea mereu la el o valiză în care puteai găsi toate drogurile aflate pe piață.

Muzicianul obişnuia să consume patru sticle de cognac pe zi, iar la micul dejun priza cocaină.

Pe lângă aceste vicii, artistul a avut şi numeroase accidente grave în care a fost la un pas să-şi piardă viaţa.

- în 1982, Ozzy a scăpat nevătămat după ce un avion, cu care unii dintre colegii de turneu se distrau în aer, făcând loopinguri, a izbig autocarul în care se afla, iar maşina a fost cuprinsă de flăcări. În acel accident, chitaristul Randy Rhoads a murit.

- în 2003, în urma unui accident cu ATV-ul, a stat opt zile în comă şi s-a ales cu o vertebră fracturată, o bucată de plămân parţial distrusă şi clavicula ruptă.

Ozzy avea faima unui superman, tocmai de aceea, în 2010, un grup de cercetători i-au analizat codul genetic, încercând să descopere ce l-a făcut să supraviețuiască, în ciuda consumului masiv de droguri și alcool.

Rezultatele cercetării au confirmat așteptările, Ozzy primind titlul de Miracol Medical.

Cercetătorii în domeniul geneticii au explicat cum de cântăreţul britanic Ozzy Osbourne, în vârstă de 68 de ani, a reuşit să supravieţuiască consumului masiv de alcool şi droguri, dar şi numeroaselor accidente grave.

Cercetărea ADN-ului lui Ozzy a demonstrat că are o înclinaţie naturală spre a consuma droguri şi alcool mai mare decât restul oamenilor. Ozzy este de 6,13 ori mai predispus decât o persoană normală la dependenţa de alcool; de 2,6 ori mai predispus să aibă halucinaţii în urma consumului de cannabis şi de 1,31 ori mai vulnerabil în faţa dependeţei de cocaină.

Oamenii de ştiinţă au mai descoperit că gena ADH4 a lui Ozzy, responsabilă cu descopunerea alcoolului, este mult mai puternică decât a unei persoane normale.

Mai mult, se pare că Osbourne are două versiuni ale genei COMR (catecol-O-metiltransferază), o enzimă care deteriorează dopamina, epinefrina şi norepinefrina. Mai exact, dincolo de predispoziţia sa pentru abuzuri de droguri şi alcool, alte funcţii, precum conştiinţa de sine, organizarea, planificarea, sunt mult mai bine dezvoltate şi mai puternice decât ale celorlalţi oameni.