Care a fost cea mai vizionată emisiune de luni seară, dintre Exatlon, Asia Express și Mă însoară mama?

13 Feb 2018

Trei formate de televiziune s-au “bătut”, luni seară, pentru a cuceri cât mai mulți telespectatori: este vorba de Exatlon (Kanal D), Asia Express (Antena 1) și Mă însoară mama (Pro TV).

  • Care a fost cea mai vizionată emisiune de luni seară, dintre Exatlon, Asia Express și Mă însoară mama?

“Exatlon” este prima emisiune cu care Kanal D a reușit, în acest an, să urce pe pe primul loc în topul audiențelor. Până acum, postul și-a cucerit publicul prin difuzarea de telenovele turcești, de aceea Pro TV și Antena 1 nu luau în calcul Kanal D ca pe un concurent serios, ci de conjunctură: finalul difuzării unui telenovele însemna și “căderea” televiziunii din primele trei locuri ale topului audiențelor. Formatul “Exatlon” demonstrează însă că Pro și Antena au de furcă, de-acum, cu un “adversar” serios și matur. Dacă își mai aduce aminte cineva, “tactica” turcilor de la Kanal D a fost folosită de Antena 1 la începuturi: și postul deținut de familia Voiculescu a căpătat notorietate difuzând telenovele de succes, una dintre cele mai populare fiind “Kassandra”.

Cele două eterne rivale, Pro TV și Antena 1, însă, au avut fiecare câte o premieră luni seară. “Asia Express”, al Antenei, este un celebru format de televiziune internațional, extrem de scump, s-a bucurat de succes în întreagă lume și a fost produs, în România, sub bagheta Monei Segall. “Mă însoară mama” este o emisiune produsă in house, fără un buget prea mare, potrivită pentru a fi difuzată mai degrabă după-amiază. Pentru cunoscători, vorbim din nou de o inversare de roluri: înainte ca la Antena 1 să lucreze tot managementul de pe vremuri al Pro TV, postul din Băneasa gândea formate proprii, care de cele mai multe ori se bucurau de succes, iar Pro TV investea, pe vremea lui Adrian Sârbu, în formate costisitoare și aducătoare, de cele mai multe ori, de mari audiențe.

Fără a intra în prea multe detalii și explicații, magia celor două mari posturi, Pro TV și Antena 1, s-a spulberat. Din confruntarea titanilor, luni seară, emisiunea cea mai vizionată a fost cea a Kanal D, Exatlon. Pro TV a fost pe locul al doilea la orașe și pe locul al treilea la publicul comercial, iar Antena 1, invers, pe locul al treilea la orașe și pe poziția secundă în rândul publicului cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani. Din punct de vedere financiar, Antena 1 a suferit cea mai mare pierdere, pentru că, se pare, audiențele înregistrate în prima ediție a emisiunii nu sunt în măsură să acopere cheltuielile cu achiziționarea formatului. Cu siguranță, însă, cifrele de rating și market share vor fluctua. Interesant este însă că, după atâția ani, Pro TV și Antena 1 nu mai sunt un solid loc unu, respectiv doi, ci vor avea de luptat serios cu turcii de la Kanal D.

 

 

 

 

 

 

 

SHARE