08 Mar 2018

Mădălina Tudorache este unul dintre elevii de excepţie ai României care a ales să urmeze studiile universitare în străinătate, pentru o carieră de vârf în domeniul cercetării.

• Studentă la Imperial College: Nu regret plecarea din Romania. Viaţa în Londra, o aventură: mi-am facut noi prieteni, am devenit mai  independentă şi am adoptat o nouă cultură

Originară din Vaslui, Mădălina Tudorache a fost unul dintre elevii model - olimpică la fizică, șefă de promoţie, cu 10 pe linie, și la Şcoala Gimnazială ”Alexandra Nechita”m dar şi Liceul ”Mihail Kogălniceanu”.

Evident că un asftel de copil nu avea cum să simtă că își poate împlini visele în România, în prezent, Mădălina fiind studentă la una dintre cele mai prestigioase universităţi ale lumii, Imperial London, unde studiază fizica.

”Mi-a plăcut ceea ce făceam şi de aceea am investit mult timp şi efort, în special în fizică, dar şi în alte materii precum matematica, chimia, biologia. Eu personal nu am simţit niciodată răutăţi de tipul ”tocilara”, probabil şi datorită cadrului în care am învăţat într-un liceu competitiv şi eram într-o clasă care facea performanţe, fapt care mă încuraja să dau ce-i mai bun”, povesteşte Mădălina.

Și ca de obicei, și în drumul pe care l-a urmat Mădălina spune că a simțit că a fost îndrumată spre viitor de profesori de fizică, Dyana Cruceanu şi Catalin Ignat, care au contribuit decisiv în alegerile sale privind viitorul.

”În clasa a VII-a, doamna profesoară de fizică Dyana Cruceanu m-a întrebat dacă vreau să rezolv câteva probleme de fizică, suplimentare. Nu aveam de gând să le rezolv, dar tata le-a găsit şi a propus să le rezolvăm împreună. Mi-a plăcut foarte mult să le rezolv şi am început să le fac singură după aceea. Astfel, am realizat nu numai că îmi plăcea fizica, dar mă şi pricepeam la ea”, explică tânăra.

După ce a absolvit liceul, Mădălina Tudorache a ales să studieze Imperial London pentru că este o universitate de prestigiu, aflată în top 10 în lume, care îi ofera o multitudine de avantaje şi oportunităţi în domeniul fizicii.

”Să fii student în Londra este greu, dar şi foarte distractiv, mărturiseşte fosta olimpică a Vasluiului: ” Sunt mereu ocupată şi am realizat cât de important este să ştii cum să-ti echilibrezi studiile cu viaţa socială, mai ales că Londra oferă atât de multe atracţii.

Imperial oferă cursuri de limbi străine pe lângă materia obligatorie şi am ales sa învăţ limba japoneză – astfel am ocazia sa învăţ si despre cultura interesantă a acestei ţări.

Îmi place să citesc beletristică, fantasy sau science fiction, şi uneori fac astronomie pentru amatori, din păcate, vremea şi poluarea luminoasă din Londra nu mi-o permit prea des. Îmi petrec timpul cu prietenii, mergem la filme, ieşim în oras”, povestește Mădălina.

Mădălina afirmă că acomodarea la facultatea britanică nu a fost grea deloc, pentru că Imperial College este o facultate cu profil international, care integrează foarte bine diferite culturi. Sistemul de învăţămant este bine pus la punct şi, în opinia ei  îi creează un cadru perfect pentru dezvoltarea personală.

”Materia de liceu în România este mult mai stufoasă decat cea din Marea Britanie. Pentru mine, primul an de facultate a fost în mare o recapitulare a materiei din liceu, cu câteva excepţii. Unii dintre colegii mei britanici râdeau că probabil în Romania ne învaţă şi cum să pilotăm avioane, dat fiind cât de multe chestii făcusem deja în liceu”, spune Mădălina.

În viitor, după absolvirea studiilor universitare, Mădălina doreşte să să-și împlinească menirea  în domeniul cercetării. Nu este încă hotărâtă în ce ramură a fizicii, însă are o listă de opţiuni: astrofizica, relativitate sau unele părti ale mecanicii cuantice.

Nu crede că s-ar mai putea întoarce în România, după ce a cunoscut la fața locului oportunitățile de dezvoltare personală oferite de Marea Britanie, cuiva care a studiat la Imperial College iaţa londoneză, pe care în țara natală nu le-ar întâlni .

”Îmi este dor de familie şi prieteni, dar nu regret plecarea din Romania. Viaţa în Londra e o aventura: mi-am facut noi prieteni, am devenit mai  independentă şi am adoptat o nouă cultură”, a conchis Mădălina Tudorache.