Alimentație sănătoasă respectând 12 reguli de bază

19 Noi 2017

Prof. dr. Pavel Chirilă ne propune o dietă alimentară cu 12 reguli. Este o dietă bazată pe acumularea şi selectarea informaţiilor provenite din studii consacrate, care, în timp, şi-au dovedit eficacitatea.

  • Alimentație sănătoasă respectând 12 reguli de bază
    12 reguli pentru o dieta de slabit sanatoasa

Dieta propusă de prof. dr. Chirilă este una echilibrată din punct de vedere nutriţional, include alimente bio sau tradiţionale şi, pe lângă eliminarea treptată a kilogramelor suplimentare, contribuie şi la eliminarea toxinelor. 

12 reguli - dietă alimentară sănătoasă

Regula 1: Mergi pe jos (la pas), 30+60 de minute zilnic.

Regula 2: Alimentele pe care le consumi trebuie să fie de cea mai bună calitate: bio sau tradiţionale.

Regula 3: Exclude alimentele cu aditivi (E-uri).

Regula 4: Exclude complet alimentele rafinate: zahărul, făina albă, sarea extrafină, margarina, uleiul rafinat şi toate alimentele care le conţin.

Regula 5: Consumă următoarele alimente permise:
- cereale integrale,
- fructe,
- legume,
- zarzavaturi,
- lactate,
- preferabil cele fermentate (iaurt, chefir, sana, lapte bătut, brânză de vaci),
- ouă (3 pe săptămână), 
- ciuperci,
- miere,
- peşte (2-3 mese pe săptămână),
- carne (1-2 mese pe săptămână).

Regula 6: Ideal, ar trebui să iei 2 mese pe zi: între orele 10:00 şi 11:00 şi 18:00 şi 19:00, pentru a nu suprapune fazele de ingestie, absorbţie, metabolizare şi eliminare. 

Regula 7: Cerealele, leguminaceele (soia, fasole, mazăre, linte, bob), carnea şi peştele se prepară cu tratamente termice uşoare: cuptor, aburi, fierbere. Celelalte alimente se consumă crude, cu excepţia persoanelor care au afecţiuni gastrointestinale. 

Regula 8: Cantitatea porţiilor se calculează în funcţie de obieceiul alimentar anterior pe l-ai avut:pentru a pune organismul "în dificultate" şi pentru a-l determina să consume din rezervele proprii, trebuie să te raportezi la propriile obiceiuri alimentare: să reduci cu 25% - 50% raţia alimentară faţă de obiceiul de până acum.

Regula 9: În alimentaţie trebuie să predomine cerealele şi fructele.

Regula 10: Foarte important: trebuie să mesteci îndelung fiecare bol alimentar (de 10-15 ori), înainte de a-l înghiţi.

Regula 11:  Dimineaţa pe stomacul gol, bea 300-400 ml apă plată. 

Regula 12: Între mese, consumă sucuri proaspete sau ceaiuri de fructe.

SHARE