O dietă bazată pe descoperirea unui laureat Nobel poate duce la slăbire și încetinirea procesului de îmbătrânire

14 Mai 2018

Yoshinori Ohsumi este un cercetător japonez specializat în biologie celulară, este cel care a descoperit mecanismul procesului autofagiei celulare, fapt pentru care a fost laureat cu Premiului Nobel pentru Fiziologie sau Medicină în 2016.

  • O dietă bazată pe descoperirea unui laureat Nobel poate duce la slăbire și încetinirea procesului de îmbătrânire

Autofagia reprezintă procesul prin care celulele rămân sănătoase, prin intermediul unui program de reciclare. În momentul în care cantitatea de nutrieți de care beneficiează scade, celula se autodistruge, și, colectând o parte din resturi, generează una nouă. De asemenea același mecanism funcționează și în lupta împotriva unor virusuri sau bacterii invazive.

Pornind de la acest mecanism, o echipă de cercetători a mers mai departe, încercând să găsească o corelare între alimentație și procesul de autofagie celulară.

Dacă până acum se credeam că mâncatul puţin şi des duce la încetinirea acumulării de grăsimi în organism, studiile contrazic această teorie.

Fereastra alimentară se definește ca fiind perioada în care o persoană mânâncă. Conform cercetărilor efectuate, cei care mănâncă între orele 8.00 şi 20.00 sunt mai predispuşi la probleme de sănătate decât cei care și-au redus fereastra alimentară și mănâncă între orele 8:00 şi 14:00. Totodată restrângându-se, riscul de a avea diabet , anemie sau obezitate este mai mic.

Oamenii de ştiinţă au testat schimbările produse în organismele pentru care fereastra alimentară a fost redusă la 12, 8, 6 sau 4 ore, în condițiile în care toţi subiecţii au consumat un număr decalorii egal. Diferenţa a fost că cei care au avut ferestele alimetare mai mici, au reuşit să scape mult mai repede de kilogramele în plus. Acest lucru se datorează faptului că organismul arde mai multă grăsime pe timp de noapte şi senzaţia de foame scade.

Conform rezultatelor acestor studii o fereastră alimentară redusă are următoarele beneficii:

- protecţia împotriva luminii UV , a cancerului de piele şi încetinirea procesului de îmbătrânire;

- scade riscul cancerului de sân, tensiunea arterială şi riscul bolilor de inimă;

- creşte calitatea somnului.

Cum să vă stabiliți programul 
- luaţi micul dejun 30-60 de minute după trezire;

- începeţi lucrul la 2-3 ore după trezire;

- măncați mai consistent la micul dejun decât la prânz;

- reduceţi fereastra alimentară la 6-8 ore, fără a schimba numărul de calorii.

Cum să ținem foamea departe?
După cum s-a dovedit, hormonul foamei este strâns legat de ritmurile noastre circadiane. Nivelul hormonilor creşte la ora 8.00 dimineaţa, la 13.00 şi 19.00. După fiecare această perioadă, indiferent dacă persoana a mâncat ceva sau doar a băut ceai, 2 ore mai târziu, fluxul hormonal se opreşte. Aceasta înseamnă că nu trebuie să ţii cont de senzaţia de foame care te provoacă să mănânci la fiecare trei ore.

SHARE