Doctor Mihaela Bilic: “Aparatele de forță și mersul la sală fac mușchi, nu vei slabi!”

13 Noi 2017

Doctorul nutriționist recomandă, într-un articol scris pe Facebook, că atunci când dorim să pierdem în greutate este bine să începem cu dieta și abia apoi cu miscarea.

  • Doctor Mihaela Bilic: “Aparatele de forță și mersul la sală fac mușchi, nu vei slabi!”

“Zilele trecute o prietenă mi se plângea că după câteva zile de mers constant cu bicicletă s-a trezit cu o senzație de foame teribilă. Ea aftfel fiind o persoană mai degrabă slabă, fără probleme cu alimentația și fără cure de slăbire la activ. În acest echilibru pe care îl avea cu propria silueta, sportul susținut a produs o schimbare neașteptată: „mă trezeam că mi-e foame, simțeam nevoia de mâncare, îmi trebuia mult mai mult că să mă satur, gata cu germenii și salatele mele, aveam nevoie de ceva consistent!”

Ei bine da, așa este, sportul face poftă de mâncare, trezește și pune la treaba metabolismul, arde calorii deci golește rezervele de energie. Nimic mai firesc apoi, foamea ne spune că avem nevoie de alimente. Sportul dezvoltă masă musculară care e mai grea decât grăsimea, deci și pe cantar vom observă o schimbare…în sus!

Departe de mine gândul de a va descuraja în privința mișcării, este cel mai sănătos și mai fireasc mod de a-ți folosi corpul, pentru asta am fost proiectați. Doar că nu e recomandat să va apucați și de cură de slăbire și de sport în același timp, o să va fie tare greu. Dietă înseamnă deja stăpânirea cu greu a senzației de foame, înseamnă să mănânci mai puțin decât organismul are nevoie…cu sport turnați gaz peste foc, există riscul să nu duceți nici una la capat.

Mai înțelept ar fi să începeți să slăbiți cu dietă și apoi, după ce trece perioada frustrantă de început, după ce rezultatele se văd, după ce încrederea în voi crește și reușiți deja să controlați relația cu mâncarea, abia atunci să va apucați și de mișcare. Și ideal ar fi să faceți efort de intensitate medie și durata crescută (mers, alergare, bicicletă, înot, aerobic, dans), doar asta topește grăsimile de depozit. Aparatele de forță și mersul la sala fac mușchi, nu vei slabi.

Cu alte cuvinte luați-o treptat, nu trebuie să le faceți pe toate de mâine, nu încercați să scăpați și de kilogramele în plus și de sedentarism dintr-o lovitură:) așteptările realiste ne fac învingători!”, a scris dr. Bilic.

 

SHARE