Facem sport că să slăbim sau dieta alimentară e suficientă?

05 Sep 2016
  • Facem sport că să slăbim sau dieta alimentară e suficientă?

S-a încetăţenit teoria conform căreia, dacă vrei să slăbeşti un număr mai mare de kilograme, trebuie neapărat să faci sport. Şi nu orice sport, ci tras de fiare, cardio sau alergări pe distanţe din ce în ce mai mari: orice efort exprimat prin mii de picături de transpiraţie se spune, este benefic pentru dietă.

Şi totuşi există nutriţionişti care sunt rezervaţi atunci când este vorba să-şi pună pacienţii să-şi rupă spinarea în două ca regimul de slăbire să fie eficient. Unul dintre ei este Mihaela Bilic, un doctor cu mare experienţă în domeniu şi ale cărei cuvinte cântăresc greu în domeniul nutritiei. Postările sale de pe Facebook sunt întotdeauna comentate intens de internauţi, asta şi pentru că opiniile doctoriței dărâmă, uneori, orice teorie în care oamenii credeau până atunci. O să oferim un astfel de exemplu.

"Mișcarea nu slăbește, ne reconstruiește"
Nu sunt o sportivă, nu-mi place să fac sport. Cel puțin nu sportul care presupune tras de tine (și de fiare:), transpirație, efort, epuizare. Urăsc emisiunile pe stil american in care niste antrenori în super formă "biciuiesc" un amărât supraponderal până scot untul din el, pe sistemul no pain-no gain:(

Îmi pare rău că se induce acest raționament confor căruia kilogramele in plus înseamnă lene, indolență, sedentarism si ca e suficient să-ți miști fundul ca sa slăbești. Slăbitul nu îl facem cu sport, ci cu furculița... sau mai bine zis cu lipsa ei.

Slăbitul inseamnă mâncare puțină, mișcarea e un fel de bonus. A integra activitatea fizică în viața noastră trebuie să aibă ca obiectiv starea de bine, echilibrul, normalitatea, nu slăbitul. Iar activitate fizică înseamnă orice formă de mișcare care iți place, ți se potriveste, te relaxeaza, te face sa râzi sau măcar iți descrețește fruntea. Pentru că doar în acest context avem șansa să facem din mișcare un obicei, un stil de viață, o bucurie. 

Nu transformați mișcarea într-un instrument de tortură și într-o armă împotriva kilogramelor, o veți urî pentru că veți eșua. Activitatea fizică ține corpul în funcțiune, împiedică atrofierea mușchilor (inerentă atunci când slăbim), îndreaptă postura si îmbunătățește atitudinea.

În loc să ne concentrăm pe cântar, mai bine am învăța să stăm drepți, pentru ca nimic nu e mai trist decât niște umeri căzuți și un spate gârbovit. Ținuta contează mai mult decat greutatea iar a fi in formă înseamnă mai mult decat un număr de kilograme. 
Fără mișcare suntem bătrâni iar fără ținută suntem învinși, resemnați. Găsiți-vă forma de mișcare care vă face bine, îndreptați spatele, ridicați ochii din pământ si lăsați-vă corpul sa se miște, pentru asta a fost făcut.”

Dr. Mihaela Bilic

SHARE