Studiu. Reclamele difuzate la televizor, stimulează consumul de junk-food!

16 Ian 2018

Adolescenţii care privesc prea mult la reclamele pentru alimente nesănătoase de tipul junk food ar putea consuma sute de pungi de chipsuri, ciocolate şi băuturi carbogazoase în plus, în fiecare an, în comparaţie cu cei care nu urmăresc reclame, relevă un studiu preluat de Press Association.

  • Studiu. Reclamele difuzate la televizor, stimulează consumul de junk-food!

Cancer Research UK - organizaţie nonprofit dedicată cercetării în domeniul cancerului - susţine că adolescenţii care privesc mai mult de trei ore pe zi reclame TV sunt mai predispuşi la a mânca mai multe alimente junk food în decursul unui an.

Organizaţia oferă argumente asupra faptului că marketingul în domeniul junk food este un factor de risc clar, consistent şi cumulativ pentru consumul ridicat de alimente nesănătoase.

Cercetătorii au ajuns la concluzia că cei care petreceau mai mult timp în faţa micului ecran erau de 1,9 ori mai predispuşi la consumul a două sau mai multe băuturi dulci pe săptămână şi de 1,8 ori mai predispuşi să consume junk-food săptămânal.

Per ansamblu, tinerii cu un nivel mai ridicat de expunere la reclame sunt mai predispuşi la consumul de junk food.

În cazul tinerilor care se uită la televizor fără a privi reclamele, cercetătorii nu au identificat o legătură între timpul petrecut în faţa ecranului şi probabilitatea de a consuma mai multe alimente nesănătoase.

''Asta înseamnă că expunerea la publicitate poate avea un impact substanţial asupra populaţiei'', este concluzia studiului.

Autorii spun că tinerii expuşi la publicitate în timpul utilizării serviciilor de televiziune la cerere sunt de asemenea supuşi riscului. Cei expuşi la cantităţi mari de reclame sunt de 1,5 ori mai predispuşi la a consuma două până la patru băuturi carbogazoase în fiecare săptămână.

''Este cea mai clară dovadă de până acum că reclamele la junk food pot creşte cantitatea de alimente pe care tinerii aleg să o consume'.

Au trecut 10 ani de când prima şi singura reglementare din domeniul marketingului TV la produse junk food a fost introdusă de Ofcom (agenţia guvernamentală britanică din domeniul telecomunicaţiilo - N.R.) şi este în mod serios depăşită'', spune Jyotsna Vohra, unul dintre autorii studiului.

''Ofcom trebuie să oprească rularea reclamelor la junk food din timpul emisiunilor populare în rândul tinerilor precum concursurile de talente şi meciurile de footbal, pentru care nu există reglementări'', susţine Jyotsna Vohra.

''Studiul nostru sugerează că reducerea marketingului TV la junk food poate ajuta la oprirea crizei obezităţii'', a concluzionat cercetătoarea.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 3.300 de tineri britanici cu vârste cuprinse între 11 şi 19 ani şi a analizat comportamentele alimentare şi cele legate de urmărirea programelor de televiziune.

SHARE