Mihaela Bilic: “Uleiul și vinul au fost puse în aceeași categorie, a plăcerilor alimentare ce trebuie limitate”

19 Noi 2017

A inceput postul Craciunului, exista multi romani care il tin, de la inceput, pana la sfarsit. In saptamanile cu restrictii alimentare, de foarte multe ori suntem tentati sa mancam si alimente putin recomandate, deoarece excluderea carnii din regimul zilnic creeaza un disconfort. Doctorul nutritionist Mihaela Bilic a scris ca nu doar la carne trebuie sa renuntam atunci cand suntem in post, ci si la ulei.  

  • Mihaela Bilic: “Uleiul și vinul au fost puse în aceeași categorie, a plăcerilor alimentare ce trebuie limitate”

“Suntem români,  avem uleiul de gătit in sânge, astfel ca există riscul să îl consumăm din abundență, mai ales în post. 

Limitarea consumului de ulei este mai importantă decât eliminarea oului și produselor lactate. Când vrem să-i dăm o pauză ficatului și metabolismului de la munca grea de digestie din fiecare zi, pe lângă produsele de origine animală trebuie obligatoriu să renunțăm și la ulei, indiferent dacă e de floarea soarelui sau de măsline. 

Dacă aveți curiozitatea să vedeți cât de rare sunt dezlegările la ulei și vin din timpul postului veți fi uimiți. Este de asemenea interesant că uleiul și vinul au fost puse în aceeași categorie, a plăcerilor alimentare ce trebuie limitate. Dacă analizăm puțin, vedem că prin eliminarea uleiului dispar din meniul de post toate mâncărurile gustoase: zacuscă, salată de vinete și humus, pateu vegetal, cartofi prăjiți, șnițel de soia, produse de patiserie și de cofetărie (pentru că margarina tot ulei este. Ce mai rămâne? Greu de zis: ciorbe și mâncăruri de legume (gătite fară ulei!), făinoase, cartofi, pâine, mămăliga, toate leguminoasele boabe (fasole, mazăre, linte, soia, năut).

Atenție și la salate, fără ulei nu se prea poate, iar semințele și oleaginoasele (nuci, alune, migdale) au 40% ulei. Departe de mine dorința de a fi cârcotașă, dar decât să ținem post mâncând pe săturate alimente bogate în ulei, mai bine nu ținem deloc. Postul nu face bine și nu ajută organismul decât atunci când presupune mâncare puțină și dietetică, adică fără grăsime. Postul înseamnă să nu te saturi, să simți lipsa, să te confrunți cu foamea. Asta e esența, simbolul, scopul. Și da, există un rău mai mare decăt uleiul, pe care religia nu l-a luat în calcul pentru că nu exista in acea vreme: grăsimea vegetală de palmier și de cocos”, a scris dr. Mihaela Bilic. 

 

SHARE