Șapte mituri despre “superalimente” şi ce beneficii reale au pentru sănătate

19 Noi 2017

Peste tot, pe internet, găsiţi tot felul de diete, de alimente cu calitati extraordinare, de recomandări ale unor produse care ar face minuni pentru sănătate. “The Sun” a realizat însă un top al realelor calitati al acestor “superalimente”, în funcţie de recomandările medicilor nutriţionişti.

  • Șapte mituri despre “superalimente” şi ce beneficii reale au pentru sănătate

Nu există o definiţie clară a lor, dar conceptul este din ce în ce mai folosit în ultimii ani. De obicei este vorba de produse bogate în antioxidanţi şi acizi graşi omega-3.

Unele persoane cred că aceste produse alimentare pot reduce riscul infarctului sau chiar cancerului. Medicii precizează însă că niciun aliment, indiferent de câţi antioxidanţi conţine, nu poate “repara” răul produs de un stil de viaţă nesănătos.

Iată produsele despre care se spune că protejează organismul de tot felul de boli, catalogate  drept “superalimente”.

1. Afine

Se spune ca sunt cele mai sănătoase fructe, deoarece conţin vitamin C, fibre, magneziu şi alţi antioxidanţi. Însă, deşi sunt recomandate a înlocui una dintre cele cinci mese ale zilei, nutriţioniştii nu au găsit alte beneficii spectaculoase pentru sănătate.

2. Kale

Este un fel de salată, despre care se vorbeşte în termeni la superlativ, care conţine din belşug vitaminele K, C, A şi B6.

Însă oricât de sănătoasă ar fi această leguma, adevărul “truc” constă în a-i mânca fruzele, parte dintr-o dietă variată.

3. Fructele de goji

Se spune despre ele că ar creşte speranţa de viaţă şi ar efecte benefice asupra activitatea cerebrală, ba chiar se crede că pot proteja organismul de boli de inima şi cancer. Niciun studiu serios nu a confirmat aceste supoziţii, totuşi fructele de goji conţin vitaminele C, B2, A, fier, seleniu şi alţi antioxidanţi.

4. Ceai verde

Considerat tradiţional a fi un “leac” împotriva a multiple afecţiuni, el conţine din belşug vitaminele B1, B6, B12. Se crede că are mai mulţi antioxidanţi decât alte ceaiuri. Adevărul este că studiile arată că beneficiile acestui tip de ceai sunt neconcludente şi că, în niciun caz, nu este mai presus decât oricare alt ceai din comerţ.

5. Broccoli

Este o legumă foarte la modă, pentru că se crede că poate combate cancerul, hipertensiunea arterială, bolile cardiovasculare şi diabetul.

Niciun studiu nu confirmă aceste supoziţii, totuşi broccoli este un aliment nutritiv, care conţine vitaminele C, A şi K, precum şi calciu şi fibre.

6. Usturoiul

“Fanii” usturoiului sunt convinşi că, dacă-l consumă, scapă de boli cardiovasculare, colesterol, răceli şi cancer. Studiile relevă că, într-adevăr, usturoiul conţine vitaminele C, B6, magneziu, seleniu şi alţi antioxidanţi, dar că nu are un efect semnificativ asupra sănătăţii celor care îl consumă.

7. Iarbă de grâu

Oamenii cred că iarbade grâu are mai mulţi nutrienţi decât orice altă legumă, că ajută la regenarea hematiilor şi că are efect asupra circulaţiei sangvine.

De fapt, ea conţine vitaminele A, C şi E, precum şi fier, calciu şi magneziu şi nu are nicio calitate în plus faţă de orice altă legumă.

SHARE