La 25 de ani, descoperirea sa ar putea schimba fața medicinei moderne!

09 Dec 2017

Din ce în ce mai multe organizații de sănătate lansează public avertismente privind creșterea incidenței infecțiilor bacteriene rezistente la antibiotice.

• La 25 de ani, descoperirea sa ar putea schimba fața medicinei moderne!

Estimările sunt extrem de sumbre, oamenii de știință apreciează că în 2050 mortalitatea în cazurile de infecții bacteriene rezistente la antibiotice o va depăși pe cea a deceselor provocate de cancer.

Chiar și în prezent, scheme de tratament aplicate unor tipuri de infecții ce în urmă cu doar câteva decenii puteau fi tratate extrem de ușor, ăși dovedesc ineficiența. S-a ajuns în acest punct din cauza utilizării excesive și necontrolate a antibioticelor.

Accesul facil al pacienților la medicamente și administrarea lor fără o schemă de tratament a condus ca în cazul unor infecții minore, o mică populație bacteriană să supraviețuiască și să evolueze dezvoltând imunitate în fața atacului antibioticului.

Majoritatea cercetărilor s-au îndreptat, fără rezultate notabile, către descoperirea unor noi tipuri de antibiotice, care să-și dovedească eficiența și în cazul infecțiilor super-bacteriene.

O undă de speranță vine din Australia, Lam Shu Jie,  doctorand în inginerie biomoleculară la Universitatea din Melbourne, a descoperit o alternativă a tratamentului infecțiilor cu antibiotice.

Este un nou agent antimicrobial, un polimer de formă stelară, construit din lanțuri scurte de proteine, despre care se speră că va înlocui antibioticele. Prin acțiunea sa, polimerul distruge pereții celulei bacteriei și slăbește capacitatea acesteia de apărare, făcând-o vulnerabilă.

Testele preliminare ale polimerului, efectuate pe cobai infectați, s-au dovedit extrem de eficiente, 6 tipuri de super-bacterii fiind învinse prin noua metodă.

Cercetările privind acțiunea polimerului descoperit au fost publicate în Nature Microbiology Journal, suscitând un deosebit interes din partea oamenilor de știință, care apreciază că această invenție ar putea schimba chiar fața medicinei moderne.