21 Mai 2018

Urmărind comportamentul și abilitățile caracatițelor - maestre în arta camuflajului, au nu mai puțin de opt brațe și se pot scufunda la sute de metri adâncime și extrem de inteligente - se poate spune că sunt unele din cele mai ciudate animale care trăiesc pe Pământ.

• Caracatițele sunt extraterestre - concluzia interesantă, dar controversată, a unui grup de reputați oameni de știință

Rezultatul unui studiu publicat în jurnalul științific Progress in Biophysics and Molecular Biology , efectuat de un grup de 33 de oameni de oameni de știință de la institute de prestigiu din toată lumea, sugerează că aceste creaturi bizare ar putea să fi evoluat din material organic extraterestru ajuns pe Terra prin intermediul cometelor.

Cercetarea are la bază o mai veche teorie - panspermia - conform căreia microbi, viruși sau chiar forme de viață microscopice au călătorit prin spațiu, migrând de pe un asteroid pe altul prin coliziuni, și au ajuns într-un final pe planete cu totul noi. În momentul în care au întâlnit la destinație o planetă precum Terra, care poate susține viața, acestea s-au înmulțit, au evoluat și au rezultat în forme de viață noi.

Teoria este conjuncturală, neproducând evidențe cu adevărat științifice, ci doar speculative. și fără să se bazeze pe o cercetare originală.

Probarea cu adevărat a acestei teorii s-ar putea face doar în momentul vom preleva ADN-ul unor organisme extraterestre, și-l vom compara cu cele existente pe Pământ. Până atunci, credem c-ar fi cazul să ne păstrăm totuși părerea actuală despre caracatițe - foarte ciudate,  dar pământene.