23 Oct 2017

Paleontologii germani au descoperit o pereche de dinți fosilizați, vechi de aproape 10 milioane de ani, care ar putea rescrie istoria, descoperire ce nu se încadrează în actuala ipoteză privind evoluția omului, care localizează existența primilor hominizi în Africa, nu în Europa, scrie Die Welt.

• Descoperire. Dinții, vechi de aproape 10 milioane de ani, care pot rescrie istoria omenirii

Dinții au fost descoperiți într-un sit de excavații arheologice, în apropierea orașului Eppelshein, într-o albie secată, în septembrie 2016.

”Nu numai că este pentru prima dată în ultimii 80 de ani când este descoperită o astfel de fosilă, dar este ceva complet nou, ceva necunoscut până în acest moment științei”, a declarat paleontologul Herbert Lutz, de la Muzeul de Istorie Naturală din Mainz.

Elementul spectaculos în caninul superior stâng descoperit la Eppelshein este faptul că prezintă similarități izbitoare cu cele ale dentiției Australopithecus afarensis, specie de hominizi ale cărei fosile au fost descoperite în Africa, a cărei vechime este datată cu peste trei milioane de ani în urmă, Lucy fiind cel mai cunoscut reprezentant al acesteia.

Se apreciează că populația de Australopithecus afarensis este cea care a început migrația din Africa spre Europa și Asia, în urmă cu 100.000 de ani.

Deci, marea problemă pe care trebuie să o rezolve în acest moment oamenii de știință este cui aparțin acești dinți descoperiți la Eppelshein, veniți parcă din alt timp și spațiu și cum au ajuns în Europa.

”Am descoperit doi dinți aparținând aceluiași individ, dar asta înseamnă că zona era populată și de alți semeni ai lui, nu era singur, ca Robinson Crusoe. Dacă am găsit dovezi ale existenței unor specii de primate în bazinul mediteranean, și în această zonă lucrurile ar trebui să se fi petrecut identic. E un mister complet despre cum au ajuns aici și de ce o fosilă asemănătoare nu a fost descoperită în nicio altă parte a lumii”, a mai declarat Herbert Lutz.

Prima lucrare academică despre această descoperite va fi publicată într-o săptămână, iar de la sfârșitul lunii octombrie dinții vor fi prezentați publicului în cadrul expoziției de stat din landul Renania-Palatinat.