15 Dec 2017

NASA a anunțat, în cadrul unei conferințe de presă descoperirea un sistem planetar în jurul stelei Kepler-90, identică Soarelui, care are opt planete, care arată ca cele din apropierea Terrei: stâncoase, apropiate de Soarele lor, cu sateliţi formaţi din gaz.

• NASA a descoperit un sistem solar asemănător celui în care se află Pământul - video

Descoperirea a fost posibilă doar cu ajutorul un sistem de inteligență artificială pusă la dispoziție de Google. Softul Google a fost antrenat să caute în datele înregistrate de telescopul spațial Kepler şi să urmărească semnale care ar putea veni de pe planete. Telescopul a depistat noi planete prin detectarea semnalelor care prezentau interes dar care nu puteau fi remarcate de oameni.

Planetele din sistemul solar din jurul stelei Kepler 90 sunt mult mai apropiate unele de altele decât cele din sistemul nostru solar, dar foarte stabile.

"Astăzi, Kepler confirmă faptul că stelele pot avea familii mari de planete la fel ca sistemul nostru solar. Poate că doar am zgâriat suprafaţa", a anunţat NASA.

Descoperirea sugerează că ar putea fi și alte lumi şi sisteme solare ascunse în datele colectate deja de peste patru ani de telescopul Kepler, dar pe care nu am fost încă capabili să le detectăm din cauza diversității semnalelor.

"Această descoperire arată că datele noastre vor fi o comoară disponibilă pentru cercetări inovative în anii ce vor veni", a declarat Paul Hertz, director al diviziei de Astrofizică de la NASA.