Oumuamua, primul obiect din spațiul interstelar aflat sub ochii omenirii

21 Noi 2017

Oumuamua este primul asteroid format în afara sistemului nostru solar care ajunge sub ochii omenirii, prin intermediul telescoapelor, informează sciencealert.com.

• Oumuamua, primul obiect din spațiul interstelar aflat sub ochii omenirii

De forma alungită, asemănătoare unui trabuc, asteroidul are o lungime de 400 de metri, este de culoare roșiatică, și este bogat în molecule organice.

Inițial, în momentul în care a fost detectat, astronomii au crezut că e vorba de o cometă din sistemul solar, însă orbita asteroidului oferea destule date pentru a concluziona că vine din spațiul interstelar, iar analiza amănunțită a traiectoriei sale a confirmat că este primul obiect din spațiul interstelar care este observat de omenire.

Calculele indică faptul că Oumuamua vine din direcția stelei Vega, aflată în constelația Lirei. Chiar călătorind prin spațiu cu impresionanta viteză de 95.000 de kilometri pe oră, pentru a ajunge în sistemul nostru solar, asteroidului i-au trebuit 300.000 de ani, moment în care steaua Vega nu se afla în poziția pe care o ocupă în acest moment. Astffel se poate concluziona că Oumuamua traversează spațiul de sute de milioane de ani, fără să fi fost atașat niciunui sistem solar.

Descoperirea astronomilor este foarte importantă, pentru că întărește ipoteza că în Spațiu, în alte galaxii, ar putea exista planete cu compoziții asemănătoare cu ale Pământului.