07 Aug 2018

La 20 de ani lumină de Pământ, oamenii de știință au descoperit o planetă singuratică, de 12 ori mai mare decât Jupiter care plutește în derivă, singură, în spațiu.

• Imensă, rebelă și rătăcitoare - o planetă recent descoperită plutește în spațiu și are o auroră boreală senzațională

Astrofizicienii explică faptul că este vorba despre un obiect ceresc liber de masă planetară, adică având masa unei planete, dar care nu este legat gravitațional de nicio stea. Prin urmare, planeta rătăcește prin spațiu ca un obiect independent.

Denumită, așa cum știu cei de la NASA so facă, ”SIMP J01365663 + 0933473”, această planetă a fost observată pentru prima dată în 2016, cu ajutorul radiotelescopului Very Large Array (VLA) din New Mexico, crezându-se Inițial că este vorba de o stea pitică cenușie - prea mari pentru a fi considerate planete și prea mici pentru a fi considerate stele. .

Planeta are un câmp magnetic incredibil de puternic, de circa 200 de ori mai mare decât cel al lui Jupiter, ceea ce ar explica dimensiunea excepțională a aurorei sale.

”Acest obiect ceresc este la granița dintre o planetă și o pitică cenușie. Rămâne totuși de determinat natura exactă a acestui obiect ceresc, însă descoperirea promite să aducă informații surprinzătoare, care ne-ar putea ajuta să înțelegem mai mult din procesele magnetice ce au loc în Univers”, a explicat dr. Melodie Kao, astronom la Universitatea de Stat din Arizona, citat de cotidianul The Independent

Potrivit celor mai recente observații, planeta rătăcitoare este mai tânără decât se credea, ceea ce indică faptul că ar fi vorba mai degrabă de o planetă rebelă și "orfană” - care nu face parte dintr-un sistem solar.