03 Noi 2017

Este la fel de mare ca Jupiter și orbitează în jurul unei stele de două ori mai mici decât Soarele. Oamenii de știință i-au pus un nume lipsit de imaginație - NGTS-1b, dar ceea ce este fascinant la această planetă este faptul că din punct de vedere teoretic, ea nu ar trebui să existe, notează studiul publicat de revista Royal Astronomical Society.

• Spațiu, descoperire. O planetă imensă, care, conform fizicii, nu ar trebui să existe!

NGTS-1b reprezintă prima descoperire astronomică a unei rețele de 12 telescoape de nouă generație, instalate în inima deșertului Atacama din Chile de către programul Next Generation Transit Survey (NGTS) al European Observatory (ESO).

Descoperirea a fost făcută studiindu-se modul în care se diminuează lumina emisă de steaua în jurul căreia orbitează, în momentul în care suprafața sa este tranzitată de planetă, și în care se produc eclipse de scurtă durată.

NGTS-1b  este o planetă gazoasă, de dimensiunea lui Jupiter, care se rotește în jurul stelei-mamă, pe o orbită de 2,6 zile. Dar steaua-mamă are dimensiuni atât de mici încât e un mister cum a reușit să atragă atât de multă materie, la formarea sistemului solar, care să conducă la formarea unei planete atât de gigantice precum NGTS-1b.

Conform actualei teorii despre modul de formare a planetelor, o planetă de dimensiunea sa, nu ar fi trebuit să existe în jurul unei stele de dimensiuni atât de reduse.

Astronomii sunt de părere că fenomenul nu este singular în univers, proprietățile stelei-mamă a planetei NGTS-1b fiind întâlnite des în Univers.