
Andreea Marin, «zâna» unui centru medical pentru săraci, pentru 5.000 de euro pe lună din bani publici

Până și atmosfera care o înconjoară Andreea Marin e una diafană, plină de zâmbete și fapte bune, una ireală pentru noi restul pământenilor, prea cocoșați o viață care sfâșie din noi timp și bani…
Complexul Multifuncțional Caraiman este un centru medical aflat în subordinea Primăriei Sector 1, înființat în 2008 pentru a oferi tratament gratuit persoanelor cu venituri reduse.
Pentru a putea oferi servicii medicale gratuite, centrul este finanțat de la bugetul local, sumele de bani necesare fiind aprobate în Consiliul Local Sector 1, pe baza propunerilor făcute de conducerea instituției.
O anchetă a cotidianului Libertatea dezvăluie faptul că începând din vara anului trecut Andreea Marin și-a asociat imaginea cu complexul Caraiman: a prezentat evenimente organizate de centru, a oferit interviuri în care a vorbit despre beneficiile oferite de instituție locuitorilor Sectorului 1, a publicat fotografii și clipuri video referitoare la centru pe conturile sale de pe rețelele sociale.
Deși Andreea Marin a susținut, într-un interviu, că s-a alăturat întâmplător acestui proiect derulat de Primăria Sectorului 1, dar ancheta din Libertatea dovedește că la baza colaborării cu centrul Caraiman se află două contracte de PR, vedeta primind bani publici pentru promovare.
În ultimul an, una dintre firmele Andreei Marin a primit aproximativ 300.000 de lei, echivalentul a 63.000 de euro, prin atribuire directă, pentru diverse servicii de promovare și postări pe conturile sale de Facebook și Instagram.
La 21 iunie 2019, deci cu aproape o lună înainte ca Andreea Marin să înceapă să promoveze proiectul pe pagina sa de Facebook și în presă, firma A&C Partners deținută de ea în proporție de 95% a primit, prin atribuire directă, un contract în valoare de 174.500 lei de la Centrul Multifuncțional Caraiman.
Potrivit descrierii de pe SEAP, contractul viza: “servicii de organizare, prezentare, promovare a centrului de recuperare medicală și a centrului de zi Alzheimer din cadrul Complexului Multifuncțional Caraiman, conform ofertă depusă și înregistrată sub nr. 4641/20.06.2019”.
Este singurul contract pe bani publici încheiat de această firmă în 2019.
La 30 ianuarie 2020, centrul mai atribuie un contract similar firmei A&C Partners, în valoare de 134.260 de lei.
Printre cerințele celor de la centru se numără: “pachet cu minim 4 filme de o durată mai mică de prezentare a conceptului/companiei, organizare eveniment la sediul companiei, film de eveniment, apariții TV live de la evenimentul organizat sau interviu live/înregistrat pe post de televiziune național, ședință foto cu persoana publică, postări pe conturi de Facebook și Instagram ale persoanei publice.”.
Conform datelor de pe platforma termene.ro, firma A&C Partners a avut în 2018 o cifră de afaceri de 178.281 lei și o pierdere de 102.613 lei.
Contactată de Libertatea pentru a oferi propria versiune asupra acestor contracte, Andreea Marin a precizat că nu a marcat ca publicitare postările de promovare a centrului Caraiman pentru că nu i-a fost cerut în mod explicit acest lucru de către contractant.
“Prețurile în detaliu pentru serviciile noastre diferă de la un contract la altul, trebuie să recunosc faptul că acolo unde simt că lucrurile sunt în beneficiul celor care vibrează în inima mea, îmi iau libertatea de a lucra cu prețuri mai mici decât cele trasate de valoarea noastră de piață, așa s-a întâmplat și în acest caz, am fost sub ceea ce facem în mod normal. (…)
Există și multe cazuri sau cauze pe care eu decid să le sprijin pro-bono, unele au nevoie de promovare pentru a trezi solidaritate, căci altfel nu se pot rezolva, altele le pot rezolva chiar eu, fără ajutor, și rămân… doar în inima mea. De obicei, acestea sunt cele care nu prea au o altă soluție, sunt la limită și fără sprijin de un alt fel”, a mai declarat Andreea Marin.
Întrebarea majoră pe care și-o pune orice om rațional în acest caz, ca și în multe altele desfășurate de administrațiile publice prin țară, este cum mama naibii un astfel de contract de imagine duce la creșterea notorietății unei instituții destinate ajutorării persoanelor nevoiașe, care ”sigur” își petrec toată ziua pe rețelele de socializare, urmărind conturile de pe rețelele de socializare ale Andreei Marin.
<>