3dots.ro

Un avion n-a putut decola din România pentru că pasagerii erau prea grei. 15 dintre ei au fost dați jos

Un avion n-a putut decola din România pentru că pasagerii erau prea grei. 15 dintre ei au fost dați jos

Într-io situație caracterizată de serviciul de reclamații drept rară, compania aeriană Lufthansa a refuzat îmbarcarea mai multor pasageri ai unei curse care pleca din Cluj-Napoca spre Munchen, invocând ”excesul de greutate al avionului”.

Incidentul a avut loc pe 4 august 2023. Conform Serviciul de Reclamații Erreklamatu, 15 persoane au fost nevoite să rămână la sol, , informează Europa Press.

La un moment dat, s-a început îmbarcarea pasagerilor, dar cu toate acestea, la jumătate de oră după începerea procedurilor de decolare, comandantul a informat pasagerii despre probleme legate de greutatea avionului și faptul că echipajul încearcă să redistribuie bagajele pentru echilibrarea sarcinii.

Ulterior, pasagerii au fost informați că 15 dintre ei vor trebui să coboare din avion și să se revină în terminal, fără fie oferite și explicații clare despre criteriile de selecție.

Printre pasagerii debarcați se aflau și doi angajați ai unei companii din Guipúzcoa, care erau pregătiți să zboare cu un avion al companiei Lufthansa de la Cluj-Napoca la Munchen, de unde ar fi luat un alt avion spre Bilbao. Întârzierea de două ore a făcut ca zborul de legătură cu Bilbao să fie compromis.

Cei doi spanioli au fost nevoiți să își recupereze bagajele și să închirieze un autoturism pentru a ajunge la Timișoara, pentru a prinde un alt zbor către Munchen. De acolo, și-au continuat călătoria spre Bilbao.

Erreklamatu a declarat că acest incident este, tehnic vorbind, o ”denegare a îmbarcării” și, prin urmare, compania aeriană are responsabilitatea de a oferi un mijloc de transport alternativ.

De asemenea, compania trebuie să acopere toate cheltuielile suplimentare apărute, inclusiv costul închirierii autoturismului. Pasagerii afectați ar trebui, de asemenea, să primească o compensație financiară între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului.

Serviciul de reclamații a avertizat, de asemenea, pasagerii să fie atenți la bonusurile de călătorie sau alte forme de compensație pe care companiile aeriene le oferă în schimb, deoarece acestea nu echivalează adesea cu valoarea reală a compensației financiare la care pasagerii au dreptul.

 

 

 

© 2024 - 3DOTS DIGITAL MEDIA BUREAU
Powered by VA Labs