Un client de Black Friday a dat în judecată Emag, nemulţumit de culoarea produsului cumparat

23 Noi 2019 | scris de Anita Raicu

Un client care a cumpărat în 2018, de Black Friday, un echipament de ski cu un preț redus de la 4.500 de lei la 1.100 de lei a dat în judecată Emag pentru că a primit o geacă verde, în locul celei de culoare bleumarin, așa cum comandase.

  • Un client de Black Friday a dat în judecată Emag, nemulţumit de culoarea produsului cumparat

Cu speranța că Black Friday îi va aduce reducerile de preț așteptate, un bucureștean a început să vâneze un echipament de ski, compus din geacă și pantaloni.

Chiar în ”vinerea neagră” i s-a împlinit visul, prețul echipamentului de ski pe care şi-l dorea a fost redus de la 4.500 de lei la 1.100 de lei. A adăugat produsul în coş şi l-a comandat. În după-amiaza aceleiaşi zile, clientul a fost contactat de un reprezentant Emag, care i-a spus că produsul comandat nu se mai află în stoc, vina aparținând firmei de profil care vinde echipamentele prin intermediul Emag. Pentru situaţia creată, Emag i-a oferit cumpărătorului un voucher de 200 de lei, valabil timp de şase luni.

Într-un final, în urma discuţiilor cu firma care vinde produsele, bărbatul a reuşit să cumpere la preţ redus echipamentul de ski, dar în loc de o geacă de culoare bleumarin a fost nevoit să cumpere una de culoare verde. Bărbatul a considerat că responsabilă de această situaţie este compania care deţine platfoma emag.ro şi a dat în judecată societatea, cerând daune de 3.391 de lei (reducerea de care a beneficiat la achiziţia produsului).

Bărbatul spune că Emag ”l-a pus în situaţia de a nu putea comanda produsele dorite, cu specificaţiile avute în vedere, respectiv, geaca de ski să aibă culoarea bleumarin”. Bărbatul a mai arătat că ”a făcut toate demersurile necesare pentru procurarea produselor comandate direct de la furnizor, fără nicio implicare sau ajutor primit, prin iniţiativa directă a societăţii pârâte pentru remedierea problemei create de către aceasta”.

Pe baza probelor depuse la dosar, judecătorii au constatat că Emag ”a săvârşit fapta ilicită descrisă de reclamant în cererea de chemare în judecată, constând în afişarea pe platforma sa a unor informaţii necorespunzătoare realităţii ( prin menționarea că produsele comandate ar fi fost ”în stoc”, deşi nu erau)”.

Totuşi, judecătorul a constatat că reclamantul nu a suferit niciun prejudiciu, acceptând să cumpere o geacă de o altă culoare decât cea pe care o voia iniţial.

”Geaca achiziţionată a avut o altă culoare decât cea dorită iniţial, însă reclamantul  nu a invocat şi nici nu a dovedit cu  probele administrate faptul că ar fi avut posibilitatea, în intervalul de timp de la confirmarea comenzii şi până la anularea sa, să-şi procure geaca cu culoarea dorită de la un alt furnizor, dar nu a făcut acest lucru întrucât pârâta îi confirmase comanda.

Decizia sa de a achiziţiona geaca aflată în stocul furnizorului, chiar dacă avea o altă culoare decât cea din prima comandă, nu este în niciun caz  consecinţa faptei pârâtei, ci este rezultatul aprecierii subiective a reclamantului în sensul că şi această culoare corespunde preferinţelor sale, din moment ce a acceptat să achiziţioneze produsul în aceste condiţii”, se arată în sentinţa Judecătoriei Sectorului 6.

Potrivit portalului instanţelor de judecată, sentinţa Judecătoriei a rămas definitivă prin neatacare.

SHARE