Un deputat cere eliminarea roboților din call center. “Când suni ai nevoie să vorbești cu un om care să te ajute, nu cu un robot!”
Deputatul Gabriel Avrămescu vrea ca apelurile clienților care sună la diferiți furnizori de servicii să nu mai fie preluate de sistemul de mesaje predefinite, automate, ci direct de un operator uman.
Atunci când vine vorba de relația cu clienții, în ultimii ani, mai multe companii din România au apelat la roboți. Fie pentru a reduce cheltuielile, fie pentru a se îndepărta cât mai mult de plângerile clienților.
Fie că e vorba de compania de electricitate, de gaz, de apă, de telefonie mobilă sau de bancă, cei care doresc asistență sunt nevoiți să aștepte, de cele mai multe ori, zeci de minute pentru a fi preluați de un operator uman.
O experiență similiară a avut, recent, și deputatul Gabriel Avrămescu, care a sunat la bancă și, până să ajungă să vorbească cu un angajat al instituției financiare, s-a văzut nevoit să aștepte 30 de minute.
“Este o situație inadmisibilă la care s-a ajuns. Când suni la call center ai nevoie să vorbești direct cu un om care să te ajute în problema ta, nu cu un robot!”, spune parlamentarul.
Gabriel Avrmescu spune că urmează să inițieze un proiect de lege, prin care să îmbunătățească relația dintre furnizori și clienți. Concret, parlamentarul va cere ca roboții cu mesaje predefinite să fie înlocuiți de personal uman.
“Voi avea o inițiativă legislativă pentru eliminarea roboților atunci când suni la call center-ul unui furnizor. Oamenii în vârstă din mediul rural nu știu nici să folosească tableta, nici să facă conturi pe toate site-urile furnizorilor și acolo e nevoie de această comunicare directă.
Eu am sunat la bancă și am așteptat 30 de minute ca să fiu preluat de un operator. Ne dorim digitalizare, dar hai să vedem cu ce costuri și până unde”, a declarat deputatul.
Potrivit lui Gabriel Avrmescu, o inițiativă similară a existat și în Spania, ce a eliminat roboții din comunicarea cu clienții.