Carrefour va îngheța prețurile pentru 100 de produse în Franța, nu și în România
Carrefour a anunțat că va îngheța în Franța prețurile a 100 de produse de bază, de la orez și sardine la detergent lichid și haine, pentru a ajuta consumatorii în lupta cu inflația.
Anunțul lanțului de hipermarketuri privind înghețarea prețurilor în Franța a fost făcut pe 22 august, după ce guvernul președintelui Emmanuel Macron a cerut companiilor să facă mai multe pentru a stăvili prețurile, potrivit Reuters.
Grupul francez va limita prețurile până la data de 30 noiembrie, în vreme ce gigantul petrolier Total a anunțat, la rândul său, că va scădea prețurile la benzinăriile sale din Franța începând cu 1 septembrie.
În mai, un alt retailer francez, Leclerc, a înghețat prețurile la cele mai căutate 120 de produse până în luna iulie, în vreme ce în luna aprilie lanțurile britanice de supermarketuri Asda și Morrisons au anunțat că vor reduce prețurile la produsele esențiale.
Înghețarea prețurilor, anunțată de Carrefour pentru Franța, nu se va aplica însă și în România, campania fiind una locală, desfășurată în acest moment în magazinele Carrefour de pe teritoriul francez.
Contactată de cotidianul Libertatea, Carrefour România spune că urmărește același obiectiv și în țara noastră, respectiv limitarea impactului inflației și oferirea de prețuri echilibrate prin campanii de promoții și reduceri.
Potrivit datelor furnizate de ministerul de Finanțe, Carrefour a consemnat anul trecut un profit net de 329 milioane de lei la vânzări totale de 9,39 miliarde de lei. Compania avea peste 10.300 de angajați la finalul anului trecut.