3dots.ro

Ce e și ce vrea mindfulness de la noi, conceptul pe care soția lui Cioloș îl vrea introdus în programa școlară

Ce e și ce vrea mindfulness de la noi, conceptul pe care soția lui Cioloș îl vrea introdus în programa școlară

Din articol:

După ce în urmă cu aproape un an, Valérie Cioloş-Villemin, soția liderului PLUS, Dacian Cioloș, i-a anunțat pe români că își va consacra jumătate de oră, între 20.55 și 21.25, pentru ”a practica o tehnică formală de Mindfulness și îndrepta Stare de Prezentă către România mea dragă, să fie trează, respectată și îndrăgită”, la ”la unison cu alți practicieni de Mindfulness”, ea face pasul următor și afirmă că dorește ca mindfulness-ul să fie introdus în programa școlară.

Desigur, în condițiile în doamna Valérie Cioloş-Villemin n-ar fi măritată cu un fost și potențial viitor prim-ministru al României, dorințele domniei sale, n-ar avea de ce să fie băgate în seamă, dar…

”Stresul și anxietate la copii sunt o dură și tristă realitate. În Australia un copil din 7 are cel puțin un episod de tulburare mintală pe an. Cauzele? Probleme personale, goana după note bune, presiuni de la social media. Mai mult de 50% din condițiile de sănătate mintale își iau rădăcinile înainte vârstei de 12 ani. A introduce Mindfulness în programa scolară este o modalitate de a adresa această realitate și de a dezvolta abilitățile relaționale și de rezilienta la viitori adulți”, a scris Valerie Cioloș, pe Facebook.

Conceptul de mindfulness derivă din tehnicile budiste de meditaţie şi a fost introdus in lumea occidentală de Jon Kabat-Zinn, un psihoterapeut care spune că meditaţia îi ajută pe oameni să scape de stres, anxietate, şi ameliorează diferite boli. Sa fii ”mindfull” înseamnă să fii prezent, organizat, relaxat şi mai ales conectat la realitate.

În România, unde există o singură școală privată unde elevii îşi încep ziua cu ora de mindfulness, pregătindu-i pentru viitor prin tehnici de conştientizare.

Totuși, în ciuda fițelor de ultimă modă, create de un guru în vogă, credem învățământul românesc, ar avea mai degrabă nevoie de condiții mai bune pentru dascăli, pentru a le putea pretinde acestora să educe elevii astfel încât să avem cât mai puțin analfabeți funcționali, ca prim pas.

© 2024 - 3DOTS DIGITAL MEDIA BUREAU
Powered by VA Labs