Cum să te fereşti de mâncarea alterată din restaurantele din mall-uri

07 Oct 2019 | scris de Anita Raicu

Controalele inspectorilor de la Protecţia Consumatorilor au scos la iveală faptul că în multe dintre restaurantele fast-food aflate în mall-uri, bucureştenilor li se dă mâncare alterată gătită în bucătării infecte.

  • Cum să te fereşti de mâncarea alterată din restaurantele din mall-uri

După ce au verificat localurile cu specific asiatic, întrerupând activitatea multora dintre acestea din cauza condițiilor igienico-sanitare, inspectorii ANPC au intrat în mall-uri şi au concentrat atenția pe restaurantele din zona food a SUN Plaza Bucureşti. Aici au descoperit alimente expirate, carne fără etichetă şi produse alimentare depozitate necorespunzător. 

Nu mai puţin de 490,195 kg de alimente au fost confiscate numai de la retaurantele din SUN Plaza. În schimb, comercianţii au primit amenzi în valoare de 170,000 de lei, iar unii dintre ei s-au ales şi oprirea activității, printre aceştia numărându-se Imbiss Grill, Osteria di David, Golden Woks şi Rustic. 

În situaţia de la Sun Plaza, mesele calde ale operatorilor economici fie nu funcţionau, fie nu ajungeau la temperaturile la care ar trebui. Mai mult, mare parte a produselor erau gătite, fierte, apoi congelate. În plus, existau foarte multe produse expirate care urmau să fie preparate, unele alterate, altele mucegăite, a explicat directorul ANPC, Paul Anghel.

Directorul ANPC are şi câteva sfaturi pentru consumatorii care obişnuiesc să mănânce în localuri de genul celor controlate.

”Consumatorii ar trebui să verifice cu atenţie tichetele pe care sunt scrise preţurile şi pe care sunt detaliate ingredientele pentru că acolo sunt scoşi în evidenţă alergenii. Ar trebui să ştie că mâncarea trebuie servită la o temperatură de aproximatix 60 de grade şi unde nu primesc preparate care nu sunt calde, ar trebui să refuze mâncarea”, a spus directorul ANPC.

Anghel a atras atenția asupra faptului că solicitarea şi păstrarea bonului este crucială. ”În situaţia în care este o problemă, bonul este documentul probatoriu că au achiziţionat din locul respectiv”, spune el. 
 
Bucureştenii care ştiu că au consumat produse alimentare în perioada de proximitate a controalelor ANPC în restaurantele cu nereguli, ar trebui să ceară banii înapoi, spune şi preşedintele Organizatiei pentru Protecţia Consumatorilor InfoCons, Sorin Mierlea.

”Ar fi binevenit ca aceste persoane, dar mai ales copiii şi persoanele în vârstă să-şi facă un set de analize, pentru a vedea dacă nu au cumva vreo problemă de sănătate din cauza alimentelor consumate”, a precizat Mierlea.

Consumatorii sunt îndemnaţi să fie mai atenţi ce şi de unde cumpără. ”În momentul în care alegem un restaurant, prezumăm că autorităţile şi-au făcut treaba şi că acesta are avizele şi autorizaţiile de funcţionare. Ceea ce putem face este să solicităm bonul fiscal, pentru a avea o dovadă justificativă în caz că vrem să ne recuperăm dauna materială”, susţine Mierlea. 

Preşedintele InfoCons cere totodată intensificarea controalelor în Bucureşti, precum şi extinderea lor în întreaga ţară.

”Aceste controale ar trebui extinse şi pe rafturile hypermarket-urilor din ţară. Consider că ar trebui ca ANPC să facă publice rezultatele controalelor fiindcă, până la urmă, indiferent de amenzile care vor fi date, cea mai puternică ”amendă” este dată de către consumator, în momentul în care nu se mai duce să consume din acea locaţie. Şi astfel, agentul economic va fi mult mai speriat”, a mai precizat Mierlea. 

SHARE