3dots.ro

Șofer de Dacia Spring, după un drum lung cu mașina electrică: Promit că nu mai fac!

Șofer de Dacia Spring, după un drum lung cu mașina electrică: Promit că nu mai fac!
Din articol:

Unii proprietari de Dacia Spring s-au încumetat să parcurgă drumuri mai lungi cu mașina electrică, unii chiar din România până în Grecia, declarându-se mulțumiți de experiență și de economia făcută.

Totuși, unul dintre cei care conduc modelul electric produs de Dacia se exprimă extrem de categoric, concluzionând că autoturismul este ideal pentru circulația în oraș sau pentru navetă, afirmând că nu va mai pleca pe distanțe lungi cu Spring-ul.

"Am făcut și eu, de curiozitate, o plimbare mai lungă cu Springul.

Promit că nu mai fac!

Mașina e bună, pentru oraș și navetă e ideală, dar drumuri lungi promit că nu mai fac.

Dacă chiar nu-ți pasă de timp, care la urmă urmei e cel mai scump bun de care dispunem în mod limitat, dacă cel mai important lucru e să faci economie la 100-200 de lei și ești zen din naștere și nu te enervezi ever, e bun Springul și la drum lung.", a scris șoferul pe grupul Dacia Spring România.

Într-un comentariu, el a făcut referire și la distanța parcursă: "Din Galați în Bulgaria, la Krushuna, 200 km de București. Pe lângă cărți, îți mai trebuie xanax sau extraveral, dar nu poți conduce dacă le iei".

Unii dintre cei care au comentat la postare sunt de altă părere.

"Am făcut 800 km gratis cu ea (și am scutit o grămadă de bani pe benzină) era bine dacă scuteam 100-200 lei, dar au fost mai mulți, chiar vreo 600, așa că nu le putem avea pe toate și bani în buzunar și timp câștigat".

"Sunt de acord cu o singură afirmație: timpul este cel mai important bun. În rest e doar hate. Faci calcul că pierzi timpul la încărcare 1h pentru 200 lei, dar că pierzi 8 h din viața ca să produci acei 200 lei nu pui în balanță. Și da, nu am Spring, am Kona".

"Pentru mine este simplu, am 30.000 km în 9 luni și am făcut o economie de 3000 euro net, am încărcat numai acasă (contract Hidroelectrica 0,7 ron/kw) a stat la încărcat la priză normală noaptea când dormeam. 

Fac des și drumuri de 100 km și este super Ok mașina, economia de 3000 euro a rezultat din comparația cu Passatul diesel (care acum șomează), cu consum de 7l/100km mixt, unde am scăzut costurile cu energia electrică.

Economia era și mai mare dacă adăugăm lipsa reviziilor (schimburi ulei etc), am plătit 200 ron pt revizia obligatorie de 30.000 km. 

În concluzie din experiența mea se economisesc aproximativ 1000 euro la 10000km sau 100 euro la 1000 km, economia poate fi mai mare sau mai mică, depinde la ce mașină termică te raportezi și cât este prețul motorinei, benzinei respectiv energiei electrice la momentul calculului, calculul meu este făcut prin raportarea la prețurile actuale".

© 2025 - 3DOTS DIGITAL MEDIA BUREAU
Powered by VA Labs