3dots.ro

Diferenţa dintre orarul unui elev din Danemarca şi cel românesc. ‘Mi-e milă de el, are programul mai încărcat decât a unui adult’

Diferenţa dintre orarul unui elev din Danemarca şi cel românesc. ‘Mi-e milă de el, are programul mai încărcat decât a unui adult’
Din articol:

Prinși într-un șir al reformelor implementate de fiecare nou ministru al Educației în ultimii 30 de ani, care credea că poartă în mapă stiloul lui Spiru Haret, elevii din România sunt suprasolicitați din cauza programului stufos pe care îl au la școală și al exigențelor părinților, care în multe cazuri ascund neîmplinirile acestora.

Sistemul danez de învăţământ ţine cont de nevoile copiilor şi nu îi suprasolicită – e concluzia care se desprinde dintr-o postare pe pagina de Facebook ”Părinţii cer schimbare”.

Programul unui elev de clasa a VIII-a din Danemarca este incomparabil mai lejer decât cel al unuia din România. Fără teme, meditaţii, note sau calificative, școlarilor li se oferă timp să trăiască bucuriile copilăriei şi să facă sport.

”Orarul unui elev de clasa a VIII-a în Danemarca:

– 15 minute de lectură în fiecare dimineaţă.

– 12 materii

– 5,30 ore/zi activitate intelectuală şi fizică cu caracter de instruire

– Educaţia fizică este numai dimineaţa, urmată de o pauză de jumătate de oră pentru duş şi masă.

– Nu au teme şi nici meditaţii.

– Până în clasa a VII-a nu au nici note, nici calificative.

– Din clasa a VII-a pâna în a IX-a, au calificative”, este mesajul postat pe grup.

Reacţiile nu au întârziat să apară, iar cei mai mulţi dintre cei care au comentat postarea critică sistemul de educație românesc, unul mai mult decât solicitant pentru copii şi care sfârşeşte prin a-i epuiza pe elevi, care obțin rezultate mai puțin performante din cauza multitudinii de materii şi a suprasolicitării.

În acelaşi timp, alți comentatori au postat orarele stufoase ale copiilor lor, care pur şi simplu nu le mai lasă deloc timp liber elevilor nici măcar acasă.

”Fiul meu este în clasa a 8-a, are ore până la 3, vine la 3 acasă mănâncă… şi pleacă la meditaţii (16-18),ajunge acasă în jur de 19, incepe temele pentru a doua zi.

Mi-e milă de el, are programul mai încărcat decât a unui adult. Consider că unele materii sunt prea stufoase şi inutile, dar nu au încotro”, a comentat altcineva, iar răspunsul nu a întârziat: ”Ba ar avea încotro. Dar noi, părinţii, nu reacţionăm.”

”Vai, unde sunt celelalte materii, de unde elevii ies doctori docenţi???”, s-a întrebat ironic o altă persoană. „Ştim cum se spune: Puţin, dar bun". Bineînţeles că la noi este exact invers”, a reacţionat altcineva.

”Aceeaşi programă stufoasă, învechită de ani, bieţii copii se duc cu groază la unele obiecte, la unii profesori…”, e un alt mesaj.

© 2025 - 3DOTS DIGITAL MEDIA BUREAU
Powered by VA Labs