Bucurenci. Ciudatul caz al activistului anti-fumat, care a ajuns director de comunicare la un producător de țigări, pe bani puțini

03 Iul 2019 | scris de Monica Pavelescu

Dragoș Bucurenci se prezintă pe Facebook drept un strateg în comunicare, un antrenor de discurs public și un cetățean preocupat, toate așa cum le-ați citit, dar în limba engleză. Și pe deasupra și voluntar la asociația ACCEPT.

Bucurenci. Ciudatul caz al activistului anti-fumat, care a ajuns director de comunicare la un producător de țigări, pe bani puțini

Cu toate calitățile menționate mai sus, ba poate și mai multe, Dragoș Bucurenci a reușit să lase pe toată lumea cu gura căscată anunțând că a acceptat să devină director de comunicare la Philip Morris, da, fix compania producătoare de țigări. 

Și dacă nu cumva s-a petrecut vreo traumă care să-i fi schimbat personalitatea, e vorba de același Dragoș Bucurenci care declara, nu cu multă vreme în urmă că fumătorii ”mor încet, dar sigur”... 

“La asta mă şi gândeam ieri seară, trăgând puternic aer în piept înainte de a intra pe uşa unui restaurant “rezervat fumătorilor”. Progresistul din mine s-a întrebat dacă n-ar fi fost mai potrivit ca pe uşă să stea scris, într-un chenar mare, negru, “AICI SE MOARE ÎNCET, DAR SIGUR”, pentru a stârni pe deplin compasiunea nefumătorilor”, scria anti-fumătorul Bucurenci.

Și tocmai ca lucrurile să fie și mai încâlcite, atât de încâlcite încât ar face și-un nefumător să-și aprindă țigara, Bucurenci se apucă să motive decizia spunând că această traiectorie bizară în cariera sa nu este motivată de considerente financiare. 

Bucurenci spune că din activitatea sa anterioară ar fi câștigat fix 1.750 de euro pe zi

“Aș vrea să fac o precizare în atenția celor care se tem că m-am „vândut” prietenilor de la Philip Morris pe bani grei. Tariful meu de trainer era de 1.750 euro / zi. Numai în luna iunie am avut 15 zile de training. Faceți voi socoteala. Dacă cineva își imaginează că o multinațională, oricât de bogată, poate să ofere genul ăsta de salariu unui director de comunicare, vă rog să-mi spuneți și mie ce fumați (cu siguranță nu e ceva pus pe piață de Philip Morris)”, scrie Bucurenci pe Facebook.

Deci pe de-o parte Bucurenci ne spune că nu numai din punct de vedere al imaginii sale, dar și financiar era mai bine fără țigări, ceea ce lasă să se înțeleagă că s-ar fi plictisit de viața liniștită pe care o ducea până acum. Din păcate, cei de la Philip Morris n-au altceva de constatat decât faptul că proaspătul lor director de comunicare nu e în stare să motiveze, credibil, nici măcar o decizie proprie...

Cât despre cei 1.750 de euro pe zi, făcuți din consultanță, Dan Pavel reușește să aibă un discurs cât se poate de amuzant și edificator.

"Misterul care mă sâcâie pe mine, ca un deget foarte aspru pe un clitoris extrem de iritat, nu este cum s-a putut ca luptătorul anti-corporații otrăvitoare să se angajeze la o corporație producătoare de "otravă". 

Enigma, dragul meu Watson, este cine îl plătea pe el cu 1750 de euro pe ziua de consultanță înainte de angajare? Cine dracu' aruncă cu banii pe mindfulness și pe discursuri supte din deget la care se înghesuie angajații ca să aibă un pretext pentru faptul că nu și-au terminat proiectele: ”N-a fost timp, șefu'! Am participat la cursul ăla de mi-a crescut productivitatea cu 30% și n-am mai avut când să termin hârtiile! Dar a meritat toți banii! 

Acum știu cum să fiu un corporatist mai încrezător și cum să îmi deschid ceacrele profesionale ca să-mi pot auto-actualiza propriul destin managerial. Leadership iluminat! MIndfulness, șefu'! Cum nu știi... ? E ultima tehnologie în materie de psihologie și comunicare! Adică te învață cum să te gândești la gândurile tale și să ți le schimbi cu alte gânduri care te fac să te gândești mai puțin, ca să nu te stresezi. Foarte bune ședințele, cum să nu fie bune!?! 

Cât zici că te costă meditațiile astea? CÂÂÂT??? Păi nu mai bine ne măreai nouă salariul cu câte o sută de euro la fiecare? Ne creșteai productivitatea și nu mai stăteam atât la vrăjeala asta! Ajungeam și eu la serbarea lu' ăla micu', prima dată în viața lui. La ce program mi-ai făcut, îmi zice că mă-sa l-a învățat să nu deschidă la străini. Mă ține la ușă. E clasa a patra și zice ”tati” când îl vede pe Prelipceanu la televizor... . 1750 de coco pe zi??? 

Apuca-m-ați de leadership cu prostiile voastre! Îmi dau demisia! Acu' trei luni, când am cerut mărire, ai zis că nu se poate că nu permite bugetul departamentului!!! Și l-ai chemat pe ăsta aicea să ne îmbârlige cu provocările lui??? Singura provocare pe care o am eu acum este să nu-ți crăp un dos de tastatură peste mindfullness!!! Căca-m-aș în firma ta!”. 

Probabil că așa a plecat fostul director de comunicare și de aceea a fost nevoie de unul nou care și-a început serviciul cu o provocare nouă - Cum să comunici ca un ipocrit, când puteai să spui orice altceva: "Am nevoie de bani...", "mi-a dat la operație...", "suntem șapte frați acasă... ", "comandantul de grup operativ m-a tras pe linie moartă la firma asta până mă reactivează...", "CSF?-NCSF!...", orice.", a comentat evenimentul Dan Pavel.