
eMag, amendă uriaşă în Ungaria pentru promoţii înşelătoare. Și în România este bănuită că s-a înţeles cu alţi retaileri asupra preţurilor

Dacă vreodată ați cumpănit în fața vreunei ”super-promoții”, atrași de diferența de preț covârșitoare, și ați rezistat tentației, vă puteți felicita, pentru că…
eMAG a fost amendată de Autoritatea de Concurenţă din Ungaria cu 200 milioane forinţi (echivalentul a circa 560.000 euro), plus obligaţia de a plăti o compensaţie de aproximativ 4 miliarde forinţi (11,2 milioane euro) şi alte obligaţii faţă de clienţi şi comercianţi, informează profit.ro.
Amenda a fost aplicată în urma unei anchete în care au fost examinate practicile de gestionare a sute de vânzători din platforma eMAG şi s-a constatat că ar exista fapte incorecte, după cum relevă datele analizate de autoritatea maghiară de reglementare a concurenței.
Autoritatea maghiară susţine că nu ar fi fost elaborate reguli interne în timpul campaniilor de reducere care să asigure un preţ cu adevărat diminuat al produsului şi faptul că preţul iniţial al produselor reflectă cu adevărat preţul anterior al acestora, cel de dinainte de “reducere”.
eMag a acceptat decizia şi va plăti amenda, urmând să ofere tuturor clienţilor săi un cupon în valoare de 3.000 forinţi (circa 8 euro), dar în valoare totală de cel puţin 1 miliard forinţi (2,8 milioane euro), asumându-şi în acelaşi timp faptul că va sprijini activităţile de vânzare online ale întreprinderilor mici şi mijlocii maghiare cu un program în valoare de peste 4 miliarde forinţi
Pe aceeași temă, dar în România, la 5 aprilie a.c., Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate la sediile companiilor Samsung Electronics România SRL, Altex România SRL, Flanco Retail SA şi Dante Internaţional SA.
Inspecţiile s-au derulat în cadrul unei investigaţii privind posibile înţelegeri şi/sau practici concertate de fixare a preţurilor de vânzare în cadrul politicii comerciale implementate de Samsung Electronics România SRL pe piaţa produselor electronice şi IT&C din România.
Astfel, investigaţia vizează relaţia dintre compania Samsung Electronics România SRL şi partenerii acesteia, printre care Altex România SRL, Flanco Retail SA şi Dante Internaţional SA.
Investigaţia a fost declanşată pe baza informaţiilor primite pe Platforma Avertizorilor de Concurenţă.
Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunţare în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor. Documentele ridicate se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice.
Inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilelor practici anticoncurenţiale analizate.
Samsung Electronics România SRL este subsidiara locală a grupului Samsung, un producător şi distribuitor mondial de produse electronice şi produse de tehnologia informaţiilor.
Altex şi Flanco comercializează on-line şi prin intermediul unor reţele naţionale de magazine o gamă largă de produse din categoria electronicelor şi IT&C, electrocasnice si multimedia.
Dante administrează platforma on-line eMAG.ro, prin intermediul căreia comercializează o gamă largă de produse, echipamente şi componente IT, electronice, electrocasnice etc.