3dots.ro

Alba. O femeie a rămas fără 16.000 de lei din contul bancar, după ce a răspuns unui SMS

Alba. O femeie a rămas fără 16.000 de lei din contul bancar, după ce a răspuns unui SMS

O femeie în vârstî de 61 de ani din Alba Iulia a căzut pradă escrocilor și și-a pierduc economiile de 16.000 de lei în doar câteva minute.

Victima a primit un mesaj în numele băncii la care are deschis contul și a dat curs solicitării de a trimite datele personale. Ulterior, ea a realizat că din cont i-au dispărut toți banii, inclusiv un depozit de 10.000 de lei.

Femeia s-a dus la Poliție pentru a sesiza frauda informatică marți, 6 februarie 2024. Ea le-a spus polițiștilor că a primit un mesaj, pe telefonul mobil, de la un expeditor care s-a prezentat drept un reprezentant al băncii la care deține un cont, care i-a spus că, pentru a evita blocarea acestuia, este necesară actualizarea datelor personale.

Victima „a accesat linkul primit în mesaj și a completat datele solicitate, respectiv nume, prenume, datele cardului bancar precum și codurile primite ulterior, prin SMS, ca fiind din partea băncii, pentru autentificare în aplicația bancară”, transmit reprezentanții IPJ Alba.

A fost, de altfel, și momentul în care escrocii au accesat contul de internet banking și l-au golit. Femeia avea 5.946 de lei sold disponibil și un depozit de 10.000 de lei.

Cum să vă feriți de escrocheriile online

Mesajele și e-mail-urile falsificate sunt o modalitate comună prin care infractorii încearcă să obțină datele personale. Este crucial să verificați cu atenție adresa pe care sunteți invitați să o vizitați și să nu răspundeți solicitărilor fără a verifica autenticitatea acestora la banca emitentă.

În cazul primirii unor mesaje prin email, trebuie verificată adresa de email a expeditorului, chiar dacă emailul pare transmis de bancă, pentru că escrocii se folosesc de denumirea băncilor atunci când creează adresele de email pe care le folosesc în activitatea lor. Daca aceasta nu corespunde cu adresa de email a bancii al cărui client sunteți, ați putea fi tința unui atac de tip phishing.

Trebuie să cunoașteți că, pentru actualizarea datelor personale bancare, este necesară prezența fizică a persoanei la ghișeul unității bancare.

În plus, un element foarte important de care trebuie să țineți cont, băncile nu cer datele cardului bancar deoarece ele dețin această informație și nu ar avea motiv să o ceară printr-un email sau printr-un SMS.

© 2024 - 3DOTS DIGITAL MEDIA BUREAU
Powered by VA Labs