Cum a reacționat Electrica Furnizare la factura de 27.808 de lei primită de un client casnic
Într-o sâmbătă după-amiază, liniștea unei familii din Alba Iulia a fost destrămată de primirea facturii la energie electrică…
”Împreună. De peste 120 de ani…Şi facturile cred ca tot de-atunci se adună. Care este reacţia social acceptată când primeşti o factură de 27.808,13 lei, sâmbătă după-masa?”, a fost reacţia familiei din Alba Iulia când a văzut factura.
Suma de 27.808 de lei trebuia achitată până pe 9 septembrie pentru un consum de 39.313 kwh, care ar fi fost realizat în perioada 12 iulie 2021 – 10 august 2021.
Deși trăim într-o epocă digitală, în care se pot seta multiple porți de validare, în funcție de diferiți parametri, Electrica Furnizare susține că eliberarea facturii aberante este cauzată de o o anomalie pe lanţul de facturare şi în sistemul informatic.
”Electrica Furnizare informează cu privire la cazul clientului din Alba Iulia, care a primit o factură în valoare de 27.808,13 lei, ca urmare a unei anomalii pe lanţul de facturare şi în sistemul informatic.
Electrica Furnizare precizează că factura menţionată în cadrul articolelor de presă este o factură cu caracter de regularizare, emisă în baza citirii efectuate de către operatorul de distribuţie zonal. Din cauza unei anomalii pe lanţul de facturare şi în sistemul informatic, factura în cauză a fost transmisă automat, în mod eronat, către client.
Compania Electrica Furnizare a luat decizia de a storna factura până la clarificarea modului de funcţionare a întregului lanţ de facturare, inclusiv a contorului de la locul de consum în cauză”, se precizează în comnicatul Electrica, transmis luni, 30 august 2021.
A reacţionat şi ANRE. ”Orice client care are nelămuriri privind o factură trebuie să se adreseze furnizorului, iar în maximum 15 zile să primească răspuns. Am aplicat amenzi pentru nerespectarea termenului de 15 zile şi vom continua să facem asta”, a spus vicepreşedintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege, la Digi24.
Potrivit acestuia, consumatorul din Alba poate să facă o sesizare la ANRE pentru a se face verificări.
”Sunt absolut convins că este o greşeală de citire, de sistem al furnizorului sau al distribuitorului. E relativ uşor pentru companii să aibă un sistem pentru verificare. Trebuie să fie preocuparea fiecărui furnizor să fie atent la aceste detalii. Nu putem să îi obligăm să folosească aceste mijloace tehnice, dar e recomandat.
În 8 luni, am constatat că sunt clienţi care sunt sensibili la factură şi urmăresc atent ce este în spatele valorii şi unii care ani de zile nu se uit pe factură, ci doar plătesc.
Recomandarea noastră e să citească lunar contorul, să verifice că e facturată aceeaşi valoare pe care a comunicat-o prin telefon, sau să încheie o convenţie de consum cu furnizorul. ANRE nu poate să urmărească facturile lunare a 9 milioane de clienţi, e imposibil”, a mai spus vicepreşedintele ANRE.