Craiova. Fetiţă de 4 ani, dată afară din grădiniţă chiar de ziua ei

10 Dec 2019 | scris de Anita Raicu

Întâmplarea petrecută cu o fetiţă din Craiova atrage încă o dată incapacitatea sistemului de educaţie din ţara noastră de a-i integra pe copiii care au comportamente diferite faţă de majoritate.

Craiova. Fetiţă de 4 ani, dată afară din grădiniţă chiar de ziua ei

Totul a început, spune familia, încă din primele zile de grădiniță când energia celei mici le-ar fi deranjat pe educatoare.

Și așa, la doar patru ani, fără să înțeleagă ce i se întâmplă, fetiţa a ajuns să fie considerată un "copil problemă", pentru că este mai activă decât colegii ei.

”De aici, până la a o pune la colţ de fiecare dată, la a o critica, la a-i găsi tot felul de motive ca să o marginalizezi, fără să o apreciezi niciodată, fără să ai un cuvânt frumos, un cuvânt bun, fără să ţi-o apropii, este cale lungă (...) Am sesizat că nepoţica este tristă, că plânge, că nu mai vrea să meargă la această clasă”, declară bunicul fetiței, Ion Gavrilescu.

Totul a culminat cu data de 6 decembrie, spune familia, când fetița nu a fost primită în grădiniţă, cu toate că îşi dorea să îşi sărbătorească ziua onomastică alături de colegi.

Ion Gavrilescu, bunicul fetiţei: Sucuri, prăjituri, bomboane, să-şi servească colegii. Pur şi simplu le-a luat de mânuţă şi le-a scos din clasă şi le-a trimis acasă, spunând că nu mai au ce căuta la această grădiniţă.

Familia este revoltată şi a făcut plângere la inspectoratul şcolar care face acum o anchetă.

Conducerea grădiniţei refuză, momentan, să ofere un punct de vedere în acest caz şi spune că aşteaptă rezultatele anchetei.

Psihologii atrag atenţia că este nevoie de o pregătire a cadrelor didactice, care nu ştiu întodeauna cum să gestioneze situaţia unui copil hiperactiv.

”Pedeapsa nu este un instrument care să aducă educaţie ci este, mai degrabă, un instrument care să aducă frustrare, o slabă imagine de sine, interiorizare sau, din contră, o interiorizare de presiune astfel încât ea să poată fi explozivă la un moment dat si copilul se revoltă. Cred că cel mai important este ca acest cadru didactic, în limita resurselor lui de timp, emoţionale, să creeze o relaţie cu copilul, pentru că copiii micuţi funcţionează încă pe ataşament, spune psihologul Irina Gruia, pentru Digi 24.

Familia fetiţei a făcut o cerere ca cea mică să fie mutată în altă grupă.


CLICK - Follow us on Google News