
Clienţil IKEA pot plăti cu timp în loc de bani

Vorba americanilor – time is money (timpul înseamnă bani) a depășit nuanța proverbială și a fost implementată de IKEA, care le permite clienților să plătească bunurile achiziționate din magazine cu timp, în loc de bani, scrie Forbes.
Începând din această lună, IKEA Dubai derulează o campanie care va permite clienţilor să-şi folosească timpul ca monedă. Tot ce trebuie să facă este să arate personalului IKEA de la checkout cronologia Google Maps, care să dovedească timpul petrecut în magazin.
Promoţia, gândită să coincidă cu deschiderea unui nou magazin în Jebel Ali, încurajează potenţialii clienţi să viziteze IKEA mai frecvent şi să petreacă mai mult timp în magazinele companiei, ceea ce le va permite să cumpere mai multe bunuri.
Deşi este restricţionată în acest moment la IKEA Dubai, această promoţie deschide uşa către o schimbare semnificativă şi profundă a modului în care consumatorii cumpără bunuri.
Denumită ”Cumpără cu timpul tău”, ideea care a condus la derularea acestei promoţii este aceea că, de obicei, clienţii petrec o cantitate nejustificată de timp călătorind spre magazinele IKEA, de obicei situate la periferia oraşelor.
Un alt aspect al acestei situații este implicarea Google Maps în promoţie. care va pemite aplicației să urmărească drumurile făcute de potențialii clienți, dezvăluind noi strategii de marketing ce au la baza comportamentul clientului, ce vor putea indica cu destulă precizie momentul în care o reclamă va avea un impact mai mare și-l va face să cumpere.
În plus, promoţia este o încercare evidentă de a atrage oamenii să petreacă şi mai mult timp în IKEA, care vor fi recompensați pentru acest lucru. Efectul pe termen lung ar putea conduce în oferirea acestei companii mai mult timp decât s-ar fi dorit .
Această inovație în strategia de marketing făcută de IKEA ar putea fi urmată și de alte companii, dornice să ne consumăm timpul pe cumpărarea produselor lor, de care, nu de puține ori, chiar n-avem nevoie, shoping-ul devenind tot mai mult o modalitate de petrecere a timpului liber.