Ţiriac reușește să oprească lucrările la calea ferată dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni

12 Oct 2019 | scris de Anita Raicu

Curtea de Apel Bucureşti a decis, vineri, 11 octombrie 2019, oprirea imediată a lucrărilor la construcţia căii ferate ce urmează să lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, au declarat surse judiciare. Decizia este executorie, însă poate fi contestată la instanţa superioară.

Ţiriac reușește să oprească lucrările la calea ferată dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni
Ţiriac reușește să oprească lucrările la calea ferată dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni

Decizia instanţei survine după ce, în data de 25 septembrie, mai multe companii, organizaţii şi persoane fizice, printre care şi omul de afaceri Ion Ţiriac au deschis la Curtea de Apel Bucureşti un proces în contecios administrativ şi fiscal împotriva Guvernului, ministerului Transporturilor şi Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA.

Petenții - Airport Retail Park Otopeni SRL, Dongo BV Real Estate SRL, Daneridge România SRL, Art Pack SRL, Central Ice Rink SRL, Fundaţia Ţiriac, Mărişoiu Roxana Gabriela, Mariana Iancu şi Comtel Focus S.A. - își consideră drepturile lezate de proiectul căii ferate spre Aeroportul Otopeni. 

Este vorba de tronsonul de 2,95 km. care urmează să se desprindă din magistrala care merge de la Gara de Nord către Urziceni şi care urmează să străbată pe piloni Drumul Gării Odăi, prin spatele patinoarului ridicat de Ion Ţiriac la Otopeni, să traverseze DN1 şi să intre în aeroport în zona terminalului de Plecare.

După ce la primul termen, pe 7 octombrie, judecarea cauzei au fost amânată, pe 11 octombrie, instanţa a oferit o decizie în favoarea celor care contestă construirea liniei de cale ferată.

Recent, Ion Ţiriac a anunţat că va demola patinoarul pe care l-a inaugurat, în urmă cu trei ani, în Otopeni, deşi costurile construirii lui au depăşit trei milioane şi jumătate de euro, pentru că este situat foarte aproape de noua cale ferată. Ţiriac a declarat că din acelaşi motiv va întrerupe şi alte planuri sportive, respectiv construirea unei academii de tenis, pe care Ion Ţiriac şi Ilie Năstase o aveau în aceeaşi zonă.

”Proximitatea actualului traseu propus de oficialii de la Ministerul Transporturilor va face imposibilă continuarea activităţii patinoarului şi a sălii de gimnastică în condiţii optime. Proiectul universităţii este, de asemenea, compromis de această nouă cale ferată care ar urma să traverseze campusul într-un mod care l-ar face complet inutilizabil, atât din perspectiva accesibilităţii, cât şi din cea fonică”, spunea Ţiriac.

Totodată, o parte dintre cei 63 de proprietari din zonă se plâng că trenul va trece la numai 5 metri de casele în care locuiesc, punându-le viaţa în pericol.


CLICK - Follow us on Google News