Presa maghiară exultă după studiul care afirmă că românii au o mare concentrație genetică slavă: Teoria daco-romană a încetat să mai existe

Presa maghiară exultă după studiul care arată că românii au o mare concentrație genetică slavă: Teoria daco-romană a încetat să mai existe

”Teoria daco-romană primește o palmă din partea slavilor. Mitul antichității romane din Transilvania a fost risipit”, titrează portalul maghiar Hir TV, făcând referire la un studiu recent publicat potrivit căruia genomul românesc este în proporţie de 50-69% de origine slavă.

Genomul românesc este de origine slavă în proporție de 50-60%, similar cu cel al vecinilor din Balcani, bulgarii și croații, potrivit studiului ”Istoria genomului Balcanilor de la hotarul roman la migraţia slavilor”, publicat recent pe portalul de știință Cell.

„Presa sârbă și cea bulgară au relatat despre cercetarea care a zdrobit teoria originii daco-romane. Tanjug.rs a catalogat cercetarea drept o lucrare de pionierat care a dus la descoperiri uimitoare despre structura genetică a populației balcanice din Bulgaria, Macedonia de Nord, Serbia, România, Albania și Grecia.

Publicația a adăugat că studiul, realizat în colaborare cu oameni de știință sârbi, spanioli și americani, pune în lumină prevalența genelor slave în regiune”, mai notează postul maghiar.

Conform rezultatelor studiului, bulgarii, românii și croații au cea mai mare concentrație de gene slave. În schimb, grecii au cea mai scăzută prezență a acestei moșteniri genetice, între 4 și 20%,

”Sârbii, croații, bulgarii și românii din ziua de azi au o compoziție genetică similară cu populația de după 900 d.Hr, în locuri precum Timacum Minus, Tragurium sau necropola Rudine din Viminacium, cu aproximativ 50%-60% strămoși legați de Europa de Est, amestecată cu o ascendență înrudită cu populațiile balcanice din Epoca Fierului și, în unele cazuri, și cu o contribuție romană anatoliană.

Semnalul est-european scade semnificativ în grupurile moderne mai sudice, dar este încă prezent în populațiile din Grecia continentală (~30%–40%) și chiar în insulele din Marea Egee (4%–20%)”, e referința din studiu pe care se bazează articolul apărut în presa maghiară.

Un aspect extrem de interesant al studiului este faptul că, deși vorbesc și despre genomul românilor, realizatorii lui nu au prelevat nicio probă din vreun osuar găsit într-un vestigiu arheologic aflat în România.

”Probele genetice au fost colectate de la indivizi care au fost excavați din 20 de situri diferite, reprezentând o varietate regională și arheologică, incluzând, printre altele Viminacium (Kostolac, Serbia), capitala provinciei romane Moesia Suprior, Iader (Zadar, Croatia), pe coasta adriatică, și Siscia (Sisak, Croatia) și Mursa (Osijek, Croatia), pe drumul spre Panonnia, de la Marea Adriatică la Dunăre, fortărețe militare precum Tilurium (Gardun, Croatia) și Timacum Minus (Ravna, Serbia) și necropole din Evul Mediu Timpuriu, precum Jagodnjak (Croatia) și Nuštar-Dvorac (Croatia)”, prezintă autorii studiului.

„Presa românească nu a raportat încă despre cercetare, ceea ce nu este de mirare, deoarece teoria continuității daco-romane clădită pe baze artificiale a încetat să mai existe. După cum se știe, autoritățile de la București consideră că Transilvania le aparține”, ține să menționeze Hír TV.

Cu siguranță istoricii și geneticienii români își vor prezenta în scurt timp punctul lor de vedere.

Un medic ATI de la Institutul ”C.C Iliescu” din București s-a sinucis