3dots.ro

Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani a făcut scurtcircuit în timpul testelor

Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani a făcut scurtcircuit în timpul testelor

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a popularizat cu destulă energie faptul că, după 20 de ani, România a achiziționat un nou tren electric.

Garnitura produsă în Polonia a ajuns pe 4 decembrie în Bucureşti și, după o serie de teste, este programat să circule pe ruta Braşov – București – Constanța.

Din nefericire, testele efectuate la Făurei nu s-au putut desfășura decât 10 secunde, până în momentul în care în timp  s-a produs un scurtcircuit la instalația de alimentare a motorului.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a demarat o anchetă pentru a găsi cauza acestei defecțiuni.

Cu excepția scurtcircuitului, trenul nu are nicio problemă

Trenul nu a luat foc! E vorba de un scurtcircuit la instalația de alimentare a motorului, chiar când se făceau probele pe calea ferată. Se fac investigații să afle de ce și cum s-a întâmplat. Cert este ca trebuie înlocuită instalația și va veni una nouă din Polonia după sărbători.

Trenul este acum în depoul Grivita, nu are nicio altă problemă”, a declarat directorul Autorității pentru reforma feroviară, potrivit euronews.ro.

Prima garnitură electrică pe care a cumpărat-o România în ultimii 20 de ani  este produsă de Alstom, și costă 10 milioane de euro.

Viteze de 160 km/h pe anumite segmente de drum

Dacă va reuși să treacă de teste cu bine și va fi pus în circulație, trenul va putea rula pe anumite secțiuni, cu 160 de km pe oră.

De asemenea, conform contractului, mai este prevăzută achiziția a încă 37 de rame electrice pentru servicii de transport feroviar.

© 2024 - 3DOTS DIGITAL MEDIA BUREAU
Powered by VA Labs