O pensionară din Galați, anunțată de furnizorul de apă că a murit: Am primit ultima factură, urmează să o achit

12 Ian 2022 | scris de Cristina Romanescu

În urmă cu o săptămână, Anca Savin, o profesoară pensionară din Galați, s-a trezit pusă într-o situație inedită, puțin morbidă și foarte ilogică...

O pensionară din Galați, anunțată de furnizorul de apă că a murit: Am primit ultima factură, urmează să o achit

În scrisoarea primită de la operatorul de apă și canalizare din Galați fosta profesoară a fost anunțată că a decedat și că trebuie să se prezinte urgent la sediul companiei Apă-Canal pentru a clarifica situația alimentării cu apă a casei în care locuiește.

Anca Savin trebuia să se prezinte la sediul Apă-Canal Galați în termen de 5 zile, iar, în caz contrar, furnizarea cu apă a locuinței urma să fie sistată.

”M-am prezentat în timp util, în zi de Sfântă Bobotează, în loc să îmi văd de aghiazmă și de Biserică, a trebuit să mă duc în capătul orașului, la 70 de ani, ca să clarific oarecum lucrurile.

M-am prezentat cu notificarea, doamna de la ghișeu mi-a pus pe tapet actele cu care ar trebui să mă prezint pentru reînnoirea contractului.

În momentul în care îi prezint buletinul, se uită suspect la mine și spune ”a, deci nu sunteți moartă” și atât”, a declarat Anca Savin, pentru Viața Liberă.

Fosta profesoară s-a plâns că, deși a îndeplinit urgența prezentării sale la birocrații de la Apă-Canal, a trecut o săptămână și nu a primit nicio informare din partea societății.

”Mie mi se cuvin și daune morale. Declarată decedată, ieri am primit ultima factură, pe care urmează să o achit acum.

Funcționarii să își facă datoria, eu ca profesor nu am declarat un elev repetent dintr-o greșeală a mea. Ar trebui să știu de unde pornește greșeala, de la Starea Civilă, de la Evidența Populației, că mâine-poimâine mă trezesc că îmi taie lumina, gazele”, a adăugat fosta profesoară.

În urma prezentării cazului în media locală, reprezentanții societății Apă-Canal Galați au elucidat și cauza producerii acestei greșeli.

”Situația s-ar fi născut, susțin reprezentanții societății, în urma unei operațiuni de reactualizare a bazei de date, în locul CNP-ului doamnei Savin apărând CNP-ul mamei sale, decedată, ce-i drept, în urmă cu zece ani, timp în care fiica, Anca Savin, a încheiat, ca moștenitoare, un nou contract, în 2013.

Analiza situației a scos în evidență o regretabilă eroare în baza noastră de date, în care a rămas salvat, la preluarea contractului de către moștenitoare, CNP-ul persoanei decedate.

Situația în cauza a fost clarificată cu titulara contractului, care a înțeles starea de fapt. Precizăm că Apă -Canal actualizează permanent baza de date privind clienții societății, în funcție de vechimea contractelor și a CNP-ului, pentru a se asigura că datele din contract ale utilizatorului nu au suferit modificări.

Prezentăm scuze doamnei pentru situația creată".


CLICK - Follow us on Google News