Un român stabilit în Italia, care locuiește de șase ani în Zero Branco, provincia Treviso, a primit o factură de aproape 7.000 de euro la gaz.
”Ne-a sosit o factură de aproape 7.000 de euro și ne-au întrerupt gazul. Copiii mei se spală de o săptămână cu apă rece și dorm îmbrăcați pentru a se proteja de temperaturile reci. Nici nu putem găti, cumpărăm mâncare gata preparată de la supermarket. Nu mai suportăm, cerem ajutor!”, se plânge românul jurnaliștilor de la Il Gazzettino.
Marian Dimache are 47 de ani și lucrează în construcții. Soția sa, Mihaela, conduce o patiserie. Cuplul are trei copii: Andrei de 22 de ani – care locuiește deja singur și lucrează cu mama sa – și pe Luca Edward de 12 ani și Dea Maria de 10 ani.
Săptămâna trecută, familiei Dimache i-a fost întreruptă, brusc, furnizarea gazului. Pentru a primi explicații despre situația creată au sunat imediat la furnizor, Liquigas, care i-a informat că au de plată 6.914,35 euro, contravaloarea a 1.510 metri cubi de gaz consumați în doar 47 de zile.
O sumă imensă, comparată cu cei 200 de euro pe care îi plăteau în mod obișnuit, o dată la două luni, pentru consumul de gaz în apartamentul care are trei dormitoare și bucătărie.
”La început mi-au spus că au deconectat gazul pentru că nu s-a plătit o factură restantă de 123 de euro. Una care nu mi-a sosit niciodată. Am efectuat imediat plata și le-am trimis chitanța.
În acel moment, mi-au spus că exista o a doua factură restantă și neachitată, în valoare de 175 de euro. Nici aia nu a ajuns niciodată la noi.
După a doua plată am crezut că am rezolvat drama. Persoana de contact mi-a spus însă că mai era o altă factură, de aproape 7.000 de euro, cu termen de plată pe 20 ianuarie. Și că până nu se plătește, nu ne vor deschide gazul”, explică românul
”Cum este posibil să fi consumat 1.510 de metri cubi de gaz în 47 de zile? Evident că am cerut explicații și mi-au spus că aparatul pe care îl am în grădină și care trimite datele contorului nu a funcționat pentru o anumită perioadă, iar când a reluat a furnizat un consum de 7.000 de euro, o recalculare.
Mi-au oferit posibilitatea să plătesc în rate, dar nu vreau să plătesc. Aparatul este conectat și la contorul vecinului, care nu a avut probleme. Și chiar dacă ar fi real consumul, care ar fi o regularizare a consumului de pe anii din urmă, nu e corect să plătesc la costurile de azi.
Dar e eroarea lor, ei trebuie să o rezolve. Mi-au spus chiar că în ultimul an am primit facturi de zero euro, dar nu este adevărat”, mai spune românul.
Contactată de Il Gazzettino, compania Liquigas a transmis punctul său de vedere în legătură cu acest caz:
”Liquigas precizează că întreruperea furnizării de GPL se datorează unor neplăți ale facturilor anterioare din anii 2021 și 2022.
Clientul a comunicat plata ultimei facturi pe 16 ianuarie 2023. Liquigas acționează rapid în cazul acestor verificări, conform procedurilor prevăzute. Aprovizionarea se va relua în cel mai scurt timp posibil după verificarea plăților”.
În ceea ce privește următoarea factură de 6.914,35 euro, Liquigas a constatat că această sumă corespunde regularizării consumului efectiv începând cu ianuarie 2021.
Înțelegând pe deplin situația dificilă, Liquigas a transmis prompt disponibilitatea de a accepta plata în rate a sumei datorate.”, au adăugat reprezentanții companiei Liquigas.