Primele declarații ale șoferului autocarului: Dacă indicatorul metalic nu era așa de greu, n-ar mai fi existat victime
Prin intermediul avocatului său, șoferul autocarului implicat în accidentul de la Pasajul Unirii a oferit primele declarații publice după incident.
Șoferul a relatat despre minutele de dinaintea accidentului și despre groaza pe care a trăit-o după ce indicatorul rutier metalic a căzut pe autocar.
”Din păcate am luat decizia să mă îndrept spre tunel. Nu era niciun semn că era interzis. A fost ghinion.
După impact nu credeam că va ieși cineva în viață. Am auzit strigăte și plânsete peste tot, eram șocat si incapabil sa reactionez. Din pacate eram eu la volan, dar ar fi putut fi altcineva.
Dacă indicatorul metalic nu era așa de greu, n-ar mai fi existat victime, am fi fost în viață și ne plimbam prin București.Sunt gata să apar în instanță, ori de câte ori voi fi solicitat”, a declarat șoferul autocarului, citat de tvopen.gr.
Avocatul șoferului, Alexandros Matthaiou, a comentat informația conform căreia acesta ar fi setat GPS-ul pentru gabaritul unui autoturism, nu pentru cel al autocarului.
”Nu cunosc acest detaliu. La indicația GPS-ului el a ales, în ultimul moment, să intre în tunel.
Mi-a spus că nu a văzut indicatoarele din cauza traficului. Că a încercat să se orienteze înainte de a intra în tunel, dar că nu a putut”, a spus avocatul șoferului.
Avocatul a mai subliniat că autocarul nu se deplasa cu viteză mare și că șoferul nu a văzut restricția de înălțime pentru că semnul era ascuns în spatele unui autobuz.
El a negat că șoferul era obosit și că ar fi condus timp de 18 ore la rând, deoarece în cursă, de la Volos la Salonic, a mai condus un alt șofer.
”Șoferul conducea de la Salonic la București și s-a oprit de mai multe ori pentru o pauză. Nu era obosit”, a spus avocatul.
Avocatul șoferului consideră că principala vină pentru producerea accidentului o au cei care au construit infrastructura rutieră.
”Acest tunel a fost renovat pe tot parcursul verii si functioneaza din septembrie. De atunci si pana acum au fost 6-7 accidente.
Înainte de renovare și camioanele și autobuzele treceau fără probleme prin acest tunel.
Nu sunt de acord cu acest sistem, acest limitator. Are o masă foarte mare, dacă această construcție ar fi fost mai ușoară, nu s-ar fi întâmplat nimic. Clientul meu mi-a spus: “Am făcut tot ce am putut să evit. Am frânat imediat”.