Familie pusă în pericol, pe autostradă, cu viteză, de defectarea unei piese ce ar fi trebuit schimbată de reprezentanța, la cererea producătorului mașinii 

12 Aug 2020 | scris de Monica Pavelescu

O familie a fost la un pas de un accident în care își putea pierde viața, pe drumul către casă, venind de la mare din cauza unui defect din fabricație al mașinii în care se aflau, un BMW X6...

Familie pusă în pericol, pe autostradă, cu viteză, de defectarea unei piese ce ar fi trebuit schimbată de reprezentanța, la cererea producătorului mașinii 

Pe 3 august 2020, Marian Pătru din Craiova, inginer de aviaţie, se întorcea de la mare alături de soţie şi cei doi copii de 10, respectiv 15 ani. 

”Pe autostradă, la km 65, am auzit un zgomot foarte puternic şi maşina a început să vibreze agresiv. Din fericire, am putut să trag pe dreapta, dar ce am aflat ulterior mi se pare de neacceptat. Se rupsese cardanul din faţă,

Maşina se umpluse de ulei, copiii s-au speriat, au început să plângă. A fost infernal. Imediat mi-am dat seama că este ceva în neregulă. Cardanul nu putea să se rupă decât în urma unei erori de fabricaţie", spune Marian Pătru.

Ipoteza sa era cât se poate de adevărată, ba chiar mai mult, producătorul german trimisese o notificare către reprezentanţa sa din România ca vehiculul să fie programat urgent în service pentru schimbarea cardanului.

”Am mers a doua zi cu maşina pe platformă la reprezentanţa din Craiova şi am cerut explicaţii cu privire la acest defect de fabricaţie.

În urma discuţiei cu agentul de service, acesta a confirmat înlocuirea gratuită a cardanului, fără a da, însă, mai multe lămuriri.

Am sunat din acel moment la o firma de avocatură, am consultat si am sunat producătorul BMW din Germania care mi-a confirmat că această masină a avut o acţiune de schimbare a cardanului, dar si a FRM-lui şi să iau legătura mai intâi cu service-ul din Romania pentru alte lămuriri.

Atunci am sunat la Call Center din Bucuresti şi mi s-a confirmat telefonic si aici de către Georgiana Mihailescu (vom cere înregistrarea în Instanţă dacă este cazul) că această maşină a avut o acţiune de schimbare a cardanului cu nr.10026230100 (cod campanie, dar eu n-am ştiut, nu m-a înştiinţat nimeni", a precizat craioveanul.

Mai mult decât atât, inginerul de aviație spune că angajaţii de la reprezentanţa BMW din Craiova i-au spus că-i vor schimba gratuit piesa defectă, dar celelalte pagube trebuie să le suporte. 

”Mi-au făcut un deviz de aproximativ 10.000 de lei. Adică eu şi familia mea puteam muri sau dacă acest cardan ar fi fost aruncat din scut la viteza pe care o aveam, vreo 150 km/h, nenoroceam un om nevinovat.

Dar, toate astea par să nu conteze. Dacă eu nu mă priceam, dacă nu-mi dădeam seama că este vorba de o eroare din fabricaţie, eram pus să plătesc şi cardanul. Sunt sigur că alţii au păţit-o.

Cum sunt sigur că nu doar maşina mea ar fi trebuit să ajungă în service, dar la noi în România, nepăsarea atinge cote maxime. În trafic circulă maşini cu erori de fabricaţie şi noi habar n-avem", a mai spus Marian Pătru.

Marian Pătru a trimis o notificare către BMW AUTOMOBILE BAVARIA-DEALER BMW şi a cerut răspuns la următoarele întrebări: ”Dacă aţi avut acţiune de înlocuire a cardanului ca defect de fabricant (cod campanie:10026230100) de ce nu aţi facut-o?

Ce vină am eu ca proprietar al masinii, că nu m-am prezentat în orice service pentru verificarea acestuia, dacă nu a existat nici un zgomot?

Vă rog să-mi prezentaţi un soft al maşinii sau o expertiză  a cardanului prin care sa arătaţi că acel cardan a fost corespunzător, dar maşina a fost utilizata într-un mod incorect”, a scris Pătru în notificare.

Răspunsul primit a fost următorul. ”Aşa cum aţi solicitat, vă informăm că BMW AG a lansat în 04/02/2014 Acţiunea tehnică 0026230100 _ Verificare şi - dacă este cazul - înlocuire cardan...

Conform sistemelor noastre, în intervalul 27/01/2014 - 05/08/2020, nu este înregistrată vreo vizită a autoturismului... într-un service autorizat de către BMW AG", se menţionează în adresa transmisă de reprezententantul BMW.

”Mi-au fost create prejudicii dintr-un defect de fabricaţie, defect pe care l-au avut si alte masini si de care s-a stiut în urma acţiunii, dar nu s-a luat nicio măsură. Consider că era normal ca reprezentantul BMW să-mi trimită o notificare să mă prezint urgent cu maşina în service. Dar nu au făcut-o! Îi voi acţiona cu siguranţă în judecată", conchide Marian Pătru, pentru cotidianul Adevărul.


CLICK - Follow us on Google News