Cercetătorii germani susțin că au găsit legătura dintre cazurile rare de cheaguri de sânge și AstraZeneca

30 Mar 2021 | scris de Monica Pavelescu

Cercetătorii germani sunt de părere că au găsit explicația pentru cazurile rare de cheaguri de sânge raportate în rândul persoanelor vaccinate cu AstraZeneca, scrie Daily Mail, care citează un studiu apărut luni în publicația Research Square.

Cercetătorii germani susțin că au găsit legătura dintre cazurile rare de cheaguri de sânge și AstraZeneca

Potrivit sursei citate, vaccinul poate declanșa inflamații și poate determina organismul să supraproducă trombocite, care cresc riscul de coagulare a sângelui.

Cercetătorii susțin că fenomenul este similar cu cel care apare rar în afecțiunea numită trombocitopenie indusă de heparină (HIT), la cei care iau medicamentul heparină.

În cazurile HIT, medicamentul stimulează sistemul imunitar să producă anticorpi care activează trombocitele.

Oamenii de știință germani au identificat semne ale unui tip de anticorp care se formează ca răspuns la inflamație la unii oameni și atacă trombocitele.

Pentru a compensa pierderea, organismul supraproduce trombocite, determinându-le să se coaguleze.

Cercetătorii au analizat nouă cazuri de cheaguri de sânge, raportate în Germania și Austria, după administrarea vaccinului AstraZeneca.

Șapte persoane au avut tromboză venoasă cerebrală (cheag de sânge în creier), unul a avut embolie pulmonară, iar altul a dezvoltat cheaguri la o venă a abdomenului.

Probele de sânge de la patru persoane au arătat că acestea aveau același tip de anticorpi care activează trombocitele și inițiază coagularea în HIT.

Aceste probe au fost comparate cu cele recoltate de la 20 de persoane cărora li s-a administrat AstraZeneca și nu au dezvoltat cheaguri de sânge. Nicio persoană din ultima categorie nu avea acești anticorpi.

Dacă ipoteza este corectă, reacția poate fi identificată și tratată cu ușurință de medici.

Cercetătorii îi sfătuiesc pe toți cei care se imunizează cu AstraZeneca să fie atenți cu privire la orice vânătăi, umflături sau dureri de cap care încep la patru sau mai multe zile după imunizare, mai scrie sursa citată.

Articolul Daily Mail amintește și de cercetările unui grup de oameni de știință norvegieni, care spun spun că au studiat trei cazuri de cheaguri de sânge după vaccinarea cu AstraZeneca.

Profesorul Pål Andre Holme de la Spitalul Universitar din Oslo, a declarat presei norvegiene că a ajuns la aceeași concluzie: cheagurile de sânge sunt provocate de anticorpii care provoacă o reacție excesivă la vaccin.

”Este un răspuns imun puternic, care vine cel mai probabil după vaccin. Doar vaccinul poate provoca acest răspuns imun”, a declarat acesta, potrivit sursei citate.


CLICK - Follow us on Google News