Povestea unui marinar care se chinuie de patru ani să supravieţuiască pe o navă abandonată

06 Apr 2021 | scris de Monica Nistor

De patru ani, sirianul Mohammed Aisha locuieşte pe o navă cargo abandonată de proprietar în Egipt.

Povestea unui marinar care se chinuie de patru ani să supravieţuiască pe o navă abandonată

Autorităţile portuare i-au confiscat paşaportul, aşa că nu poate părăsi Egiptul înainte ca nava să fie vândută sau ca el să găsească o persoană care să-l înlocuiască, relatează BBC.

Nava lui Mohammed Aisha a fost reţinută în 2017 din cauza expirării certificatelor şi echipamentelor de securitate. Un tribunal din Egipt l-a desemnat paznic legal al navei. El spune că a semnat ordinul fără să ştie ce înseamnă acest lucru.

De atunci, nava a fost abandonată la ţărm. Nu are curent electric. Autorităţile portuare i-au confiscat paşaportul sirian, aşa că nu poate pleca din Egipt înainte ca nava să fie vândută sau să-şi găsească un înlocuitor. Cel mai mult îi lipseşte însă familia.

Numărul navelor abandonate este în creştere, conform Lloyd's List, lăsând navigatorii în situaţii disperate.

”Sunt ofiţer al navei MV Aman. Sunt la bordul navei din mai 2017. Trebuie să înot până la ţărm odată la 2-3 zile ca să-mi încarc telefonul şi să-mi cumpăr apă şi mâncare. Vă rog să mă ajutaţi. (...)

 E ca şi cum ai sta singur într-o închisoare timp de 4 ani. E plin de rozătoare, uneori sunt multe insecte – muşte, ţânţar. Nu vezi nimic, nu auzi nimic. (...).

Mi-am pierdut mama acum doi ani, nu am revăzut-o din cauza acestei nave blestemate. Nu vreau decât să merg acasă, la familia mea”, este mesajul lui Mohammed Aisha, potrivit BBC.

Tot mai multe nave sunt abandonate în ultima vreme. Sunt peste 250 de cazuri în toată lumea, dar situaţia lui Mohammed este mai gravă decât în majoritatea cazurilor.

”E o situaţie nedreaptă, nimeni nu poate accepta aşa ceva. Mohammed a fost uitat la bord? Proprietarul a abandonat nava, asta a fost decizia lui.

Tribunalul din Egipt l-a numit pe Mohammed paznic legal. E singur la bord, fără apă şi fără electricitate”, spune Mohamed Arrachedi, reprezentant al Federaţiei internaţionale a angajaţilor din transporturi.

”Nu pot forţa un judecător să renunţe la decizia de a numi un paznic legal. Şi nu am găsit pe nimeni de pe planeta asta care să-l înlocuiască, deşi am încercat. Cred că după ce a semnat ordinul, e pe cont propriu”, a declarat un reprezentant al companiei Tylos Shipping and Marine Services.


CLICK - Follow us on Google News