3dots.ro

Dr. Elon and mr. Musk. De ce fabrica Tesla din Berlin nu-și găseşte angajaţi, deşi oferă salarii bune

Dr. Elon and mr. Musk. De ce fabrica Tesla din Berlin nu-și găseşte angajaţi, deşi oferă salarii bune
Din articol:

Elon Musk încearcă să atragă personal pentru noua fabrică Tesla de lângă Berlin, dar germanii nu se prea înghesuie să se angajeze, în ciuda ofertelor salariale competitive.

Tesla trebuie să angajeze aproximativ 7.000 de muncitori, și trebuie s-o facă foarte rapid, deoarece primele maşini sunt programate să iasă de pe linia de asamblare a uzinei din Gruenheide încă din luna iulie a anului viitor. Până la sfârşitul anului 2022, ar trebui angajate încă 5.000 de persoane pentru a creşte producţia.

La începutul acestui an, Musk a crezut că procesul de recrutarea a personalului pentru prima fabrică europeană a Tesla va fi unul foarte facil, dar germanii au reacționat altfel decât și-ar dorit. 

Potrivit unui sondaj realizat în Berlin, 36% dintre cei chestionaţi consideră Tesla un angajator atractiv, dar 32% consideră contrariul. O proporţie surprinzător de mare de aproape o treime nu a vrut să răspundă.

Cu aproximativ opt luni înainte de data planificată de începere a producției, 5.000 din cei 7.000 de lucrători de producţie trebuie încă recrutaţi, au declarat pentru Automobilwoche persoane implicate în recrutarea de forță de muncă pentru Tesla.

În plus, Tesla mai trebuie să angajeze peste 100 de ingineri.

Reprezentanţii Tesla au efectuat o căutare globală de personal adecvat. Chiar și atunci când Musk a vizitat Berlinul pentru a primi premiul Axel-Springer pentru inovaţie, luna trecută, a făcut tot ce putea pentru a accelera procesul de recrutare, de la interviuri de angajare la care a participat personal, până la semnarea autografelor sau pozatul pentru selfie-uri.

Rapoartele negative ale mass-mediei despre manierele nepoliticoase, sistemul de ”angajare şi concesiune” al Tesla şi prezenţa dominantă a şefului ar putea amâna potenţialii candidaţi. 

Nici eventualele recomandări ale celor care lucrează deja la Gruenheide nu l-ar putea ajuta pe Musk. Climatul de lucru este rece, organizaţia confuză şi haosul domneşte în multe locuri, spun ei. Starea de spirit în echipa actuală este extrem de scăzută, iar presiunea asupra angajaţilor este extremă.

”Cele mai importante calităţi necesare pentru a lucra la Tesla sunt rezistenţa şi flexibilitatea. Un criteriu important este disponibilitatea de a face un efort suplimentar orelor de muncă ", a declarat pentru Automobilwoche un oficial al agenţiei locale pentru ocuparea forţei de muncă.

Dar există cazuri în care oamenii îşi ating limitele, iar unii manageri au părăsit deja Gruenheide în grabă sau au fost concediaţi de Musk.

În urmă cu câteva săptămâni, directorul executiv care supraveghea construcţia uzinei, Evan Horetsky, a trebuit să plece pentru că l-a contrazis pe Musk în cadrul întâlnirilor, lucru care nu este tolerat.

De asemenea, Tesla i-a pierdut deja și pe managerul unităţii de turnare şi pe un alt director al departamentului de construcţii. Zece ingineri care au fost angajaţi pentru a ajuta la construirea fabricii au ales să renunţe la finalizarea perioadei de probă, a aflat Automobilwoche. Mai mult decât alţi 10 manageri sunt monitorizaţi personal de Musk însuşi.

În 2018, revista Wired a scris într-un articol numit ”Dr. Elon şi domnul Musk” că, atunci când Musk este prost dispus, îi place să concedieze oamenii.

© 2025 - 3DOTS DIGITAL MEDIA BUREAU
Powered by VA Labs