Influencerii bogați, interziși pe rețelele socializare chinezești. ”Metoda guvernului de a rezolva problema inegalității economice este să îi lege pe săraci la ochi ca să nu o poată vedea!”

Influencerii bogați interziși pe rețelele socializare chinezești. ”Metoda guvernului de a rezolva problema inegalității economice este să îi lege pe săraci la ochi ca să nu o poată vedea!”

Wang Hongquanxing, un influencer care și-a căpătat renumele de ”Kim Kardashian al Chinei”, datorită ținutelor extravagante și pentru că nu se ferește să-și afișeze bogăția, a fost interzis pe rețelele de socializare chinezești, alături de alte zeci de vedete de pe internet care s-au lăudat cu averile lor, relatează Financial Times.

Dispariția abruptă din mediul online de săptămâna trecută a lui Wang Hongquanxing, care s-a lăudat cândva că nu pleacă niciodată de acasă cu bijuterii și haine cu o valoare mai mică de 10 milioane de yuani chinezești (1,4 milioane de dolari), face parte din cea mai nouă campanie a guvernului de la Beijing de a-și păstra dominația asupra culturii vibrante de pe rețelele sociale din China.

Wang și alți influenceri cunoscuți pentru videoclipurile lor scurte au fost interziși de mai multe platforme online din China, inclusiv Weibo, Douyin și Xiaohongshu, după ce autoritățile chineze care reglementează mediul online au anunțat o inițiativă împotriva ”creării de personaje ostentative”.

Paginile de profil ale lui Wang, al cărui nume real este Wang Hongquan, au fost declarate inaccesibile din cauza încălcării regulilor de ”auto-disciplină”.

Influencerii care își expun bogăția online în mod ”ostentativ” au fost interziși

Wang (31 de ani) are 4,3 milioane de urmăritori pe Douyin, versiunea chineză a TikTok. El apărea deseori în imagini cu bijuterii cu pietre de jad și diamante roz; odată, s-a lăudat că deține șapte apartamente de lux în Beijing.

Printre ceilalți influenceri interziși se numără ”Sora Abalone”, o femeie bogată de vârstă mijlocie care le-a prezentat celor 2 milioane de urmăritori online casele ei luxoase din Macau, și ”Mr Bo”, o persoană obsedată de obiecte de lux care a strâns aproape 3 milioane de urmăritori.

Mr Bo apare în clipurile video publicate alături de câinii săi pe care îi cară în genți de designer, iar când a împlinit 25 de ani și-a cumpărat un Rolly-Royce Cullinan personalizat.

Campania autorităților a început în aprilie, atunci când Administrația chineză pentru Spațiul Cibernetic a anunțat că va limita comportamente precum ”prezentarea în mod deliberat a unui stil de viață extravagant și bazat pe avere”.

Platformele online au răspuns luna aceasta cu promisiunea că vor lua măsuri dure împotriva „extravaganței și risipei” și a tot ceea ce este ”ostentativ și materialist”.

”Odată ce materialismul începe să se răspândească, poate avea o influență negativă asupra adolescenților… de aceea, acest trend al bogăției pe internet trebuie oprit”, a scris săptămâna trecută Beijing News.

”Este un spectacol foarte vizibil care le reamintește oamenilor de puterea autorităților. Se poate ca multă lume să facă acest tip de conținut în mod vulgar, în special în timpul unei [perioade de încetinire a creșterii economice”, este de părere Carwyn Morris, profesor al Universității Leiden.

Morris a explicat că, prin acest măsuri, autoritățile par că dau dovadă de moralitate și onestitate.

Beijingul încearcă să țină sub control rețelele de socilizare

Campaniile Beijingului de a ține sub control personalitățile de pe rețelele sociale datează cel puțin din 2012, atunci când a închis conturile unor lideri de opinie populari.

În 2021, autoritățile au pus ochii pe vedete și pe „armatele” lor de fani, iar, un an mai târziu, au eliminat și mai multe conturi, spunând că trebuie să protejeze tinerii de hărțuire online și alte rele ale internetului.

Dar potrivit China Media Project, un grup de cercetare, Beijing a arătat clar în 2022 că adevăratul obiectiv era acela de a controla comportamentul online înainte de un congres național ce urma să aibă loc în acel an, în timpul căruia președintele Xi Jinping a câștigat un al treilea mandat, fără precedent, de secretar general al partidului comunist din China.

Anul trecut, Beijingul a purtat campanii împotriva „antagonismului de gen” – un alt mod de a spune feminism – și împotriva „antagonismului de clasă” (socială) – o țintă ciudată pentru un partid condus mult timp de Mao Zedong, un campion al luptei de clasă.

Campania de anul acesta împotriva influencerilor bogați este o încercare a autorităților de a-și exercita controlul asupra noilor personalități online independente.

Reacțiile chinezilor: ”Este hilar”

Un raport oficial a arătat în martie că aproape 98% din utilizatorii de internet din China urmăresc clipurile video scurte, în timp ce puțin sub 76% dintre aceștia folosesc browsere convenționale de internet.

Inițiativa autorităților a stârnit reacții diverse. ”Personalitățile de internet sunt deja destul de plictisitoare și faptul că își arată bogăția le face și mai enervante”, a fost de părere un comentator.

”Este hilar – se pare că metoda guvernului de a rezolva problema inegalității economice este să îi lege pe săraci la ochi ca să nu o poată vedea”, a scris un alt comentator chinez.

Urmăriți-ne pe Google News - 3DOTS Stories