
Felul de mâncare pe care dacă-l comanzi acum, îl primești peste 30 de ani

Poate doar cei care-și fac vara sanie și iarna car ar putea fi atât de prevăzători încât să comande mâncarea acum și s-o primească de-abia peste 30 de ani…
Dar chiar așa se întâmplă la o măcelărie din orașul japonez Takasago care a înnebunit atât de mult lumea cu crochetele de vită Kobe, încât lista de așteptare se întinde pe trei decenii, relatează CNN.
Măcelăria Asahiya, fondată în anul 1926, are o veche tradiție în ceea ce privește comercializarea cărnii, inclusiv carnea de vită Kobe, dar crochetele au fost adăugate pe lista de produse după cel de-al Doilea Război Mondial.
De abia în anul 2000, crochetele cu cartofi și carne de vită au devenit faimoase în mediul online, mărturie fiind listele de așteptare extrem de lungi cu care se confruntă acum cei ce poftesc la ele.
”Crochete extreme” sunt unul dintre cele patru tipuri de crochete de vită Kobe disponibile la Asahiya.
Cei care nu vor să aștepte 30 de ani pot comanda crochetele de vită ”Premier Kobe”, la care lista de așteptare e de „doar” 4 ani, anunță sursa citată.
Shigeru Nitta, proprietarul companiei explică faptul că la începuturile comerțului online, în 1999, a oferit crochete drept eșantion pentru a atrage mai mulți clienți. Succesul a fost unul peste așteptări.
Shigeru Nitta povestește că a preluat magazinul de la tatăl său în 1994, când avea 30 de ani.
După ce a experimentat diferite metode de stimulare a vânzărilor în mediul online, el a realizat faptul că clienții ezitau să plătească sume mari pentru carnea de vită premium și a luat o decizie îndrăzneață: a vândut crochetele la un preț mult mai mic decât costul cărnii.
”Am făcut crochete gustoase și la prețuri accesibile, ca o strategie pentru a-i face pe clienți să se bucure de crochete și apoi, poate, să cumpere carnea noastră de vită Kobe”, explică Nitta
Ca să reducă pierderile, comerciantul a preparat la început doar 200 de crochete pe săptămână, în propria sa bucătărie.
În cele din urmă, ideea sa a avut succes, iar crochetele au devenit faimoase și toată lumea dorea să le cumpere.
”Am încetat să le mai vindem în 2016, pentru că lista de așteptare era de peste 14 ani. Ne gândeam să oprim comenzile, dar am primit multe apeluri prin care ni se cerea să le vindem în continuare”, mai spune Nitta.
Așa că, începând din 2017, măcelăria a reluat vânzarea crochetelor, crescând ușor prețurile și a început să prepare 200 de crochete pe zi, în loc de 200 pe săptămână.
Totuși, Nitta spune că nu vrea să angajeze oameni și să facă mai multe crochete, pentru că le vinde la un preț mult mai mic decât al cărnii și nu vrea să piardă și mai mulți bani.