SUA. Casele de marcat de tip self-check au început să ceară bacșiș. Clienții se plâng că e un șantaj emoțional
Casele de marcat de tip self-check din cafenelele, stadioanele și aeroporturile americane au început să ceară bacșiș, ceea ce îi nemulțumește pe clienți, care spun că e un „șantaj emoțional”.
Wall Street Journal relatează despre creșterea numărului de case de marcat digitale, de tipul self-check și despre modul în care clienții au răspuns atunci când li s-a cerut bacșiș.
Mulți clienți cărora li s-a cerut să dea bacșiș lucrătorilor cu care nu au avut nicio interacțiune au fost iritați de aceste solicitări.
Deși unii cumpărători au fost dispuși să fie taxați suplimentar, majoritatea a spus că indicațiile primite pentru efectuarea acestei operațiuni sunt confuze și nu sunt siguri unde se duc banii.
Un client, care a luat o bere dintr-un frigider cu autoservire din Petco Park din San Diego, i s-a cerut să includă un bacșiș la comanda sa.
”Era o stare de confuzie, pentru că nu era clar penetru cine dau bacșiș”, a spus el, adăugând că oricum a dat bacșiș cu 20%.
Unui alt client căruia i s-a cerut să includă un bacșiș de 10% până la 20% pentru o sticlă de apă de 6 USD la un magazin de cadouri OTG din Aeroportul Internațional Newark Liberty din New Jersey, a declarat că i s-a părut că cererea a reprezentat de fapt un ”șantaj emoțional”. Clientul nu a dat bacșiș.
Un purtător de cuvânt al OTG a spus pentru WSJ că toți banii colectați în bacșiș sunt cumulați și apoi oferiți membrilor personalului care lucrează în schimbul respectiv.
Bacsișul a fost un punct de dezbatere din ce în ce mai controversat în țară, mulți americani confruntându-se cu ”oboseala de bacșiș”, deoarece li se cere să dea bacșiș în mai multe locuri, deși șiei se confruntă cu efectele inflației.
Per total, scrie WSJ, totalul bacșișurilor primite de restaurantele cu servicii complete și de restaurantele cu servicii rapide a crescut cu 16,5%, respectiv 15,86%, în al patrulea trimestru din 2022, comparativ cu aceeași perioadă din 2021.