Maşină de lux «reparată» într-un service: improvizaţii cu burete, piese stricate şi kilometri în plus

26 Mai 2021 | scris de Anita Raicu

Proprietarul unui Audi A 8 susţine că reprezentanţii unui service auto şi-au bătut joc de el. Deşi a plătit aproximativ 7.000 de euro pentru reparaţiile maşinii, acesta a descoperit numeroase probleme: reparaţiile nu au fost făcute în conformitate cu facturile eliberate, s-a apelat la improvizaţii, iar intervenţiile sunt de mântuială.

Maşină de lux «reparată» într-un service: improvizaţii cu burete, piese stricate şi kilometri în plus

Și asta după ce proprietarul a cumpărat din greşeală un motor de la alt model şi mecanicii nu au văzut diferenţa şi au vrut să-l monteze pe maşina sa. 

”Intră în service cu paleţi turbo admisie deterioraţi şi ax turbină rupt. Recomandare: înlocuire motor complet, turbina, intercooler. Dar se aduce în loc de motor A8 – un motor de A6 bitdi.

Noi l-am cumpărat, din greşeală, dar ei la service l-au desfăcut şi au vrut să-l monteze, dar nu se potrivea. E treaba lor să ştie cum arată un motor de A8”, spune Bogdan, clientul service-ului auto.

Ulterior, maşina a avut nevoie de alte reparaţii. În timpul acestora, s-a stricat şi un motoraş pentru oglindă. Acesta a fost înlocuit cu un mecanism defect, acuză gălăţeanul: ”Nici în prezent nu funcţionează, deşi apare pe factură ca fiind înlocuit”

După o scurtă perioadă, maşina revine în service cu alte probleme la motor. Autoturismul stă în service 11 luni, povesteşte gălăţeanul.

”Pe 3.03.2020 se intră în service. Se înlocuieşte motorul în urma constatării cu un motor de A6 BiTDI (greşit). Abia după montaj îşi dau seama de eroare. Pur şi simplu nu se potrivea.

Se demontează şi se montează motorul de A8 adus din dezmembrări. Maşina rămâne în service în perioada 3.03.2020 – 20.02.2021. În mod ciudat, apar 4.500 de km în plus în kilometraj.

În a doua factură este evidenţiată turbina care este recondiţionată şi schimbarea unui motoraş de oglindă ca operaţiune şi piesa. Asta în condiţiile în care la momentul intrării în service, maşina avea oglinzile funcţionale. Acum nu”, se plânge proprietarul maşinii.

Drumurile la service nu se opresc aici. Apar alte probleme tehnice, iar bărbatul decide să meargă la alt service. Acolo, mecanicii îi arată că la compartimentul motor au fost făcute improvizaţii cu burete.  

”După o zi petrecută în parcarea noastră, maşina pleacă în alt service pentru schimbarea curelei de accesorii şi a unei role care făcea un zgomot îngrozitor. Notă: dacă îţi respecţi meseria, nu poate ieşi o maşină în acest fel pe poarta unui service.

După aproximativ o lună apare problema la nivelul de ulei şi se văd pete de ulei sub maşină. Se completează uleiul şi maşina intră din nou în service.

Se dă jos scutul şi surpriză! Găsim în scut încă o “banchetă” (burete bine îndesat între scut şi motor). Răspunsul aiuritor al şefului de service: pentru etanşare şi vibraţii”, mai spune gălăţeanul.

Concluzia experţilor consultaţi de proprietar este că ”maşina nu a avut schimbate nici un fel de elemente de etanşare ale motorului cu cutia, turbina, etc. (mai exact nici o garnitură, oring, simeringuri), deşi acestea au fost individualizate cu exactitate în facturi”.

După un an pierdut prin service-uri auto şi aproximativ 7000 de euro cheltuiţi, maşina are în continuare probleme. Gălăţeanul se află în străinătate, dar va face demersuri pentru tragerea la răspundere a celor  care i-au distrus maşina, pe bani grei. 


CLICK - Follow us on Google News