Legea prin care certificatul verde devine obligatoriu pentru angajații din România, respinsă de Senat

27 Oct 2021 | scris de Cristina Romanescu

Senatorii au dezbătut și votat, miercuri, proiectul de lege care prevede obligativitatea prezentării certificatului verde la locul de muncă.

Legea prin care certificatul verde devine obligatoriu pentru angajații din România, respinsă de Senat

După scandalul făcut cu o zi în urmă de parlamentarii AUR în comisiile de specialitate, nici ședința de plen nu a fost lipsită de incidente.

Legea nu a strâns suficente voturi pentru a fi adoptată. Senatul este prima cameră sesizată. Proiectul merge la Camera Deputaților, care este cameră decizională.

Proiectul a fost respins de Senat cu 67 de voturi „pentru” și 60 de voturi „împotrivă”. Pentru adoptare, fiind vorba de o lege organică, erau necesare 69 de voturi. PSD și AUR au votat împotriva proiectului de lege.

Proiectul merge la Camera Deputaților, care e cameră decizională.

Proiectul prevedea ca certificatul COVID să fie cerut pentru angajații de la stat și privat. Raporturile de serviciu în baza cărora îşi desfăşoară activitatea personalul din unităţile publice şi private care nu prezintă certificatul digital al UE privind COVID-19 se suspendă de drept, fără plata drepturilor salariale, pe o perioadă de 30 de zile, mai precizează proiectul. După 30 de zile contractul de muncă poate fi desfăcut.

De asemenea, costul testelor COVID-19 este suportat de către personalul unităţilor publice.

Dispozițiile din proiectul de lege privind certificatul verde se aplică autorităților, instituțiilor publice și de interes public, de utilitate publică și celorlalte unități publice, centrale și locale, regiilor autonome, operatorilor economici care își desfășoară activitatea în clădiri de birouri private cu mai mult de 50 de persoane simultan.

Măsura îi afectează pe angajații din:
-toate unităţile sanitare, publice şi private

-toate unităţile Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate

-din Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă și unitățile subordonate

-din Inspectoratul General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne şi unitățile subordonate

-din unitățile de asistenţă medicală profilactică şi curativă

-din laboratoarele de analize medicale, publice şi private

-care activează ca furnizori de servicii medicale, inclusiv de specialitate, de dispozitive medicale și de medicamente

-centrele de asistență sociale

-sistemul de învățământ preuniversitar și superior

-autoritățile, instituțiile publice și de interes public , de utilitate publică și celorlalte unități publice, centrale și locale, regiilor autonome, operatorilor economici care își desfășoară activitatea în clădiri de birouri private cu mai mult de 50 de persoane simultan

-membrii Camerei Deputaților și ai Senatului

-persoanele care ocupă funcții publice sau de demnitate publică, precum și tuturor categoriilor de personal care își desfășoară activitatea în cadrul respectivelor entități.

Excepții
Măsura nu se aplică autorităților și instituțiilor din cadrul autorității judecătorești.


CLICK - Follow us on Google News