Studiu. Copiii sunt manipulați de ambalajele alimentelor nesănătoase pentru a le face poftă de dulciuri 

Studiu. Copiii sunt manipulați de ambalajele alimentelor nesănătoase pentru a le face poftă de dulciuri 

Potrivit unui studiu realizat de un grup de experţi în alimentaţie cu sediul la Queen Mary University din Londra – Action on Salt, companiile alimentare folosesc culori strălucitoare şi personaje din desene animate într-un efort lipsit de etică pentru a-i manipula pe copii și a-i face să dorească dulciurile şi chipsurile pe care le produc, relatează The Guardian.

Experții în nutriție au fost solicitați de Bite Back, un grup de activism care face parte din portofoliul bucătarului Jamie Oliver, să analizeze 262 de produse alimentare dulci vândute în Marea Britanie cu ambalaje care ar putea atrage copiii, fabricate de cele mai mari 10 companii alimentare.

De altfel, chiar Jamie Oliver i-a acuzat pe producătorii de alimente că folosesc în mod deliberat ambalaje concepute pentru a ”atrage minţile tinere” pentru a vinde mai multă mâncare nesănătoasă.

”Fie că este vorba de personaje amuzante, imagini luminoase sau forme noi şi interesante, aceste companii schimbătoare le aleg pentru că ştiu că vor capta minţile tinerilor. Acest truc … este încă un alt mod prin care companiile bombardează copiii cu mâncare nesănătoasă de tip junk food”, a declarat Jamie Oliver.

Cercetarea a constatat că 78% dintre produse au fost considerate nesănătoase din cauza conţinutului de grăsimi, sare sau zahăr, 67% dintre cele care prezentau un personaj erau nesănătoase, iar 80% dintre produse foloseau culori vii, precum şi modele şi litere amuzante pentru a atrage atenţia copiilor.

”Unele companii se folosesc de ambalaje atrăgătoare pentru copii pentru a le oferi acestora produse nesănătoase. Printre acestea se numără Kinder Surprise, M&Ms, Randoms şi Monster Munch Giants – toate se ascund în spatele unor ambalaje colorate, atrăgătoare pentru copii, în timp ce îşi îndoapă produsele cu zahăr şi grăsimi”, a transmis Bite Back, care îşi va prezenta joi dovezile în cadrul unei anchete a Camerei Lorzilor privind alimentele ultraprocesate, dieta şi obezitatea.

Studiul a constatat că toate cele 58 de produse atractive pentru copii fabricate de Mondelēz International – care deţine mărcile Cadbury, Oreo, Milka şi Dairylea – erau nesănătoase. De asemenea, toate cele 22 produse de Ferrero conţineau cantităţi mari de grăsimi, sare sau zahăr.

Mars, PepsiCo şi Kellogg’s vând zeci de produse cu produse atrăgătoare pentru copii care sunt nesănătoase, a mai constatat studiul.

Urmăriți-ne pe Google News - 3DOTS Stories